مرکز آموزش

افزایش لود سرعت وب سایت پرینت

  • 5

سرعت لود شدن بسیار تاثیر بسیاری بر روی رضایت کاربران از وب سایت و همچنین موفقیت وب سایت خواهد داشت. کاربران معمولا سایت هایی که به کندی باز می شوند علاقه ای ندارند و ممکن است در صورتی که لود شدن وب سایت به درازا بکشد صفحه را ببندند و به وب سایت دیگری مراجعه نمایند. همچنین سرعت لود شدن وب سایت یکی از فاکتورهای رنکینگ موتورهای جستجو می باشد و در صورتی که بتوانید سایتی با سرعت بالا به کاربران خود ارائه نمایید رتبه بهتری در موتورهای جستجو خواهید گرفت و سرعت وب سایت در سئو و بهینه سازی سایت موثر خواهد بود. یکی از دلایل محبوبیت موتور جستجوی گوگل نیست به سایر موتورهای جستجو سرعت بالای ارائه لود شدن وب سایت و نتایج ارائه شده توسط آن می باشد که آن را از سایر موتورهای جستجو متمایز می سازد. برای آنکه وب سایتی با سرعت بالا داتشه باشید توصیه هایی به شما می نمایم تا با انجام آنها قادر خواهد بود سایتی با سرعت بالا داشته باشید.

استفاده از هاست مجازی یا اختصاصی

هاست وب سایت شما تاثیر بسیاری در سرعت وب سایت شما خواهد داشت و بنابراین بهتر است برای وب سایت خود هاستی با منابع بالا خریداری نمایید. هاست های معمولی اشتراکی هستند که معمولا به دلیل در اشتراک بودن منابع سی پی یو و رم سرور بین تعداد زیادی وب سایت سرعت پایینی دارند و سایت به کندی باز می گردد. جهت افزایش سرعت وب سایت یکی از راه هایی که توصیه می گردد استفاده از هاستینگ های مجازی و یا اختصاصی می باشد که در مقایسه با هاست های اشتراکی سرعت بسیار بالاتری دارند. معمولا هزینه مربوط به هاست های اشتراکی با هزینه سرور مجازی متفاوت می باشد.

امروزه سرورها این قابلیت را دارند تا خروجی را به صورت فشرده به مرورگرها بفرستند و همچنین مرورگرها نیز این قابلیت را دارند تا خروجی های فشرده شده را بخوانند و استفاده از فشرده سازی تاثیر بسیار مثبتی در سرعت لود شدن وب سایت خواهد داشت. بهتر است Gzip را بر روی سایت خود فعال سازی نمایید تا خروجی ها از سمت سرور به مرورگر کاربر به صورت فشرده ارسال گردد. برای فعال سازی Gzip بر روی وب سایت شما با دارکوب تماس حاصل فرمایید.

فشرده سازی فایل ها

یکی دیگر از روش های افزایش سرعت وب سایت فشرده سازی فایل های HTML، CSS و جاوا اسکریپت می باشد تا حجم کمتری داشته باشند و پهنای باند کمتری از سرور شما را مصرف نمایند. انجام این روش تاثیر بسیار مثبتی بر روی سرعت وب سایت خواهد داشت. البته فشرده سازی فایل های خود را زیر نظر متخصص انجام دهید تا فشرده سازی باعث بروز مشکل در استانداردهای W3C وب سایت شما نگردد.

استفاده از کش

سیستم کش وب سایت را در زمان های خاصی ثبت می نماید و در سایر زمان ها وب سایت نمایش داده شده را به کاربر نمایش می دهد. کش را به چندین روش می تواند انجام داد. فعال سازی کش روی مرورگر باعث می گردد تا در صورتی که کاربری سایت را مشاهده نمود در ورود بعدی نسخه قبلی سایت را مشاهده نماید و سایت مجددا بارگذاری نگردد. فعال سازی کش وب سایت باعث می گردد نسخه از وب سایت هر چند مدت از وب سایت گرفته شود و در سایر زمان ها آن نسخه به کاربر نمایش داده شود که انجام این کار در کنار آنکه در استفاده وب سایت از منابع رم و سی پی یو سرور صرفه جویی می نماید باعث افزایش سرعت وب سایت می گردد.

بهینه سازی تصاویر

یکی دیگر از روش های افزایش سرعت وب سایت استفاده از تصاویر بهینه سازی شده و کم حجم می باشد که انجام این کار سرعت لود شدن وب سایت را بسیار کاهش می دهد. دیده شده بهینه سازی تصاویر وب سایتی موجب شده سرعت لود شدن وب سایت دو برابر گردد بنابراین به این مورد توجه لازم را مبذول فرمایید.

جهت بررسی سرعت وب سایت

در کنار آنکه خود می توانید سرعت وب سایت خود را بررسی نمایید می توانید کار بررسی سرعت وب سایت را با سایت هایی نظیر Google PageSpeed ، Website speed test , GTmetrix , WebPagetest انجام دهید.

قالب وب سایت

برخی از قالب های وب سایت گرافیکی تر از سایر قالب ها می باشد و در کل زمان بیشتری زمان می برد تا این نوع قالب ها لود گردند. بهتر است قالب خود را از بین قالب های سایت متوسط گرافیک و کم گرافیک انتخاب نمایید. با انتخاب قالب کم گرافیک سرعت وب سایت خود را در حد قابل ملاحظه ای بالا خواهید برد. البته سبک قالب های امروزی عوض شده است و استفاده از تصاویر مد شده است که معمولا حجم بالایی دارند.

ایمن سازی وب سایت

ایمن سازی وب سایت می تواند باعث افزایش سرعت وب سایت شما گردد تا ابزارهای مخرب نمی توانند به سایت شما دسترسی پیدا نمایند و به این ترتیب منابع سایت شما به هدر نمی رود. امن سازی وب سایت نه تنها باعث تضمین عملکرد وب سایت می گردد بلکه تاثیر بسیار مطلوبی بر روی سرعت لود شدن وب سایت شما خواهد داشت.

در پایان

با داشتن سایتی پر سرعت در کنار جلب رضایت مندی کاربران سایت خود می توانید باعث بهبود وضعیت سئو و بهینه سازی سایت خود شوید و رتبه وب سایت خود را در موتورهای جستجو ارتقاء دهید. سرعت وب سایت تاثیر بسیاری بر روی موفقیت وب سایت خواهد داشت زیرا کاربران سایت های با سرعت بالا را نسبت به سایت های با سرعت پایین ترجیح می دهند و با افزایش سرعت وب سایت خود از رقبای خود پیشی خواهید گرفت.

 

آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت