مرکز آموزش

نگران امنیت نباشید پرینت

  • 109



امنیت نداشتن سرویس‌های هاستینگ وب می‌تواند فاجعه بار باشد و خطر آسیب دیدن وقتی از امنیت چندان هم سر نیاورید می‌تواند کابوش شب شما باشد. هکرها هموراه دنبال راه‌هایی برای نفوذ
به سرورها هستند و این راه‌ها روز به روز هوشمندانه تر می‌شود. برای رفع این خطرات باید شرکت‌های میزبانی وب تدابیر متعددی بیندیشند و معمولاً هم آن‌ها تلاش‌شان را می‌کنند اما بخشی از کار نیز از طریق احتیاط‌هایی به سرانجام می‌رسد که خود وب‌ماسترها در پیش می‌گیرند تا ناخواسته داده ها و سایت خود را در دست‌رس هکرها قرار ندهند.

سرورهای میزبانی اشتراکی و سرورهای مجازی می‌توانند در خطر حملات هکرهایی باشند که کارشان آپلود کردن بدافزار یا سایت‌های و کدهای خراب‌کار روی سرورها است. به محض آن‌که سایت یا کد خراب‌کار آپلود شود همه مشتریانی که داده هایشان روی سرور به اشتراک گذاشته شده در خطر قطعی خواهند بود. این کدها یا خود به خود روی سرور فعال خواهند شد یا ادمین در حین انجام وظایف روزمره نگه داری سرور ناخواسته آن‌ها را فعال می‌کند.

این مشکلات ممکن است در اثر آسیب پذیری‌های امنیتی در وب‌سایت یکی از مشتریان قانونی پدید آید و بدافزار آپلود شده می‌تواند برای هر خراب‌کاری‌ یی از دزدیدن اطلاعات کارت‌های اعتباری کاربران سایت یا ایجاد یک حمله DDoS به کار رود که به هکرها فرصت می‌دهد کل یک سرور هاستینگ را به دست بگیرند و از آن برای حمله به سرورهای دیگر استفاده کنند.


 تگراهاست، با وجود سیستمهای هوشمند سخت افزاری و فایروالهای موجود در دیتاسنتر ، اکتفا ننموده و امکانات  دیگری را برای جلوگیری حداکثری از حملات سایبری و فایلهای مخرب نیز بکار برده است . نمونه هایی از این پوشش دهی را در زیر می توانید مشاهده کنید :

۱- تامین امنیت فیزیکی سرورها با توجه به جاگذاری سرور ها در بهترین دیتا سنتر های دنیا
۲- تامین امنیت با استفاده از بهره گیری از بهترین فایروال ها waf ها ، IPS و IDS های سخت افزاری
۳- نصب شل اسکنرهای قدرتمند برای جلوگیری از ورود هرگونه کد مخرب به سرور
۴- کنترل ۲۴ ساعته سرورها توسط بخش NOC شرکت با نیروهای دوره دیده متخصص
۵- سرویس های بک آپ چند گانه برای بازگردانی تمام اطلاعات مشتریان در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی
۶- محافظت از سایت ها در برابر حمله های DOS و DDOS


البته با وجود تمامی این نرم افزارها و تیم امنیتی 24 ساعته مستقر در دیتاسنتر که از خبرگان امنیت وب و اینترنت هستند ، باز هم استفاده از نرم افزارهای مخرب و دارای امنیت پایین در سطح وب سایت ، میتواند باعث از دست رفتن اطلاعات شما شود . به همین دلیل است که ما همواره توصیه میکنیم موارد امنیتی وب سایت را رعایت کنید .  در صورت رعایت موارد امنیتی وب سایت و مدیریت سایت ، مشکلات امنیتی سایت شما به حداقل خواهد رسید.

 

آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت