مرکز آموزش

حذف کلی ایمیل ها در Roundcube پرینت

  • 1

گاهی به دلیل دریافت اسپم یا گذشت زمان تعداد ایمیل ها آنقدر زیاد می شود که حذف تک تک آنها کاری طاقت فرسا و بسیار زمان گیر است. البته در بسیاری از سیستم ها امکان حذف یا خالی کردن یک باره ی ایمیل ها (مانند سرویس های همچون یاهو و گوگل) تحت عنوانی مانند empty وجود دارد. اما در پنل های هاست مانند پنل هاست سی پنل از سیستم هایی مانند راند کیوب (Roundcube) یا اسکویر میل (Squirrelmail) استفاده می کنند ممکن است این گزینه به صورت مستقیم در دید نباشد که ما در این آموزش قصد داریم حذف کلی ایمیل ها در Roundcube را آموزش دهیم.
برای حذف کلی ایمیل ها در Roundcube پس از وارد شدن به پنل ایمیل خود از طریق راندکیوب "Roundcube" از گوشه ی بالا سمت راست بر روی گزینه ی "Setting" کلیک کنید



در قسمت پایین به ترتیب ابتدا از بخش "setting" گزینه ی "Folders" را کلیک کنید و سپس از بخش کناری آن یعنی folders بر روی بخشی از صندوق پستی خود که می خواهید ایمیلهای آن را به صورت کامل خالی کنید کلیک کرده تا انتخاب شود (کمی پر رنگ تر خواهد شد) و پس از آن در قسمت پایین بخش folders با کلیک کردن بر روی گزینه ی "Folder actions" که به شکل یک چرخ دنده قابل مشاهده است گزینه ی مربوط به empty  را ملاحظه فرمایید. با کلیک کردن بر روی این گزینه یعنی empty تمام ایمیل های موجود در فولدری که انتخاب کرده اید به یک باره حذف خواهد گردید.
 
 
نکته :
توجه داشته باشید که اگر شما ایمیل ها را به مرور زمان به صورت تک تک حذف کرده باشید ایمیل ها به فولدر trash رفته اند و برای حذف کلی ایمیل ها از trash می توانید در مثال فوق به جای انتخاب inbox فولدر مورد نظار را انتخاب کنید. همچنین گزینه ی delete که در این جا آورده شده است برای حذف کلی خود پوشه یا فولدر است و اگر فولدری که انتخاب کرده اید جز فولدرهای پیش فرض راندکیوب باشد این گزینه فعال نخواهد بود.
 
 
 
 

آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت