آموزشپلسککنترل پنل ها

نحوه تغییر سطح دسترسی Permission در پلسک

آموزش تصویری تغییر سطح دسترسی Permission فایل و فولدر در پلسک

پرمیشن به معنای سطح دسترسی می باشد. با استفاده از این ویژگی می توانیم سطح دسترسی کاربران گروه های مختلف به فایل ها و فولدر های درون هاست خود کم و زیاد نماییم. سطح دسترسی، امر مهمی است  که زیرا در صورت اعمال اشتباه آن بر روی یک فایل می توانید اجازه ی ویرایش آن را به عموم افراد بدهید و …

انواع حالت های سطح دسترسی:

سطح دسترسی ها برای هر گروه کاربری « Owner، Group ، World » به 8 حالت ممکن می باشد:

0- هیچ یا None می باشد. بدین معنی که هیچ سطح دسترسی برای خواندن، نوشتن و اجرا وجود ندارد.
1- اجرا یا Execute می باشد. بدین معنی که سطح دسترسی برای گروه کاربری مورد نظر برای اجرای فایل ها و فولدر ها را فراهم می کند.
2- نوشتن یا Write می باشد. بدین معنی که سطح دسترسی برای گروه کاربری مورد نظر برای نوشتن یا ویرایش فایل ها و فولدر ها را فراهم می کند.
3- نوشتن و اجرا یا Write and Execute می باشد. بدین معنی که سطح دسترسی برای گروه کاربری مورد نظر برای نوشتن و اجرای فایل ها و فولدر ها را فراهم می کند.
4- خواندن یا Read می باشد. بدین معنی که سطح دسترسی برای گروه کاربری مورد نظر برای خواندن فایل یا فولدر ها را فراهم می کند.
5- خواندن و اجرا یا Read and Execute می باشد. بدین معنی که سطح دسترسی برای گروه کاربری مورد نظر برای خواندن و اجرای فایل یا فولدرها را فراهم می کند.
6- خواندن و نوشتن یا Read and Write می باشد. بدین معنی که سطح دسترسی برای گروه کاربری مورد نظر را برای خواندن و نوشتن فایل یا فلودر ها را فراهم می کند.
7- هر 3 سطح دسترسی خواندن، اجرا و نوشتن یا Read and Write and Execute می باشد. بدین معنی که سطح دسترسی برای گروه کاربری مورد نظر را برای خواندن، نوشتن و اجرای فایل یا فولدر ها را فراهم می کند.
برای نمایش دادن سطح دسترسی ها از حروف زیر استفاده می شود:

  • سطح دسترسی Read: r
  • سطح دسترسی Write: w
  • سطح دسترسی Execute: x

نحوه تغییر permission فایل و فولدر در پلسک:

ابتدا وارد کنترل پنل هاست خود شوید و سپس از قسمت  Websites & Domains بر روی آیکون File Manager کلیک کنید.

مدیریت File Manager در پلسک

سپس رو به روی فایل یا پوشه مدنظرتان، روی آیکون فلش کوچک نمایش داده شده و سپس Change Permissions کلیک کنید.

صفحه ای به شکل زیر باز می شود:

تغییر سطح دسترسی در پلسک

1. در صفحه با شده از سمت چپ روی گزینه “Application pool group” کلیک کنید.
2. چک مارک این قسمت را فعال کنید که برای فایل های درون فولدر مورد نظر تنظیم سطح دسترسی اعمال شود.

3. هر نوع دسترسی ای که نیاز دارید از بخش سمت چپ فعال(allow) یا غیر فعال(deny) کنید. برای مثال در عکس دسترسی کامل برای خواندن و نوشتن به فایل مورد نظر داده شده است .

4. در آخر روی گزینه “Ok” کلیک کنید .

 

2.2/5 - (44 امتیاز)
برچسب ها
نمایش بیشتر

تگرا هاست

مجموعه فناوری تگرا هاست (تارنما نگار سپاهان) در سال 1388 به منظور فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات تاسیس گردید و راه پر فراز و نشیب رشد و پیشرفت در این عرصه را به منظور کسب تجربه و خدمت به پیشرفت تکنولوژی در کشور با همراهی مدیران و متخصصین علوم فناوری اطلاعات و ارتباطات پیموده است . سعی ما در تگرا هاست ارائه پشتیبانی مطلوب جهت جلب کاربران گرامی می باشد که دستیابی به این موفقیت تنها به تلاش و پشتکار گروه پایان نمی یابد بلکه ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما کاربران گرامی که در واقع سرمایه اصلی ما محسوب می شوید راه گشای ما در ارائه خدمات بهتر می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن