آموزشپلسککنترل پنل ها

تعریف ساب دامنه و نحوه ایجاد آن در پلسک

آموزش تصویری ایجاد ساب دامنه در پلسک و کاربرد آن

ساب دامین زیر مجموعه ای از دامین اصلی است. این قابلیت برای ایجاد امکان دسته بندی به بخش های مختلف یک وب سایت ایجاد شده است. یک ساب دامین برعکس دامین که دارای دو بخش است شامل سه بخش است. مثلا blog.tegrahost.com یک ساب دامین از دامین tegrahost.com است و گزینه blog به دلخواه مدیر سایت و توسط کنترل پنل هاست ایجاد شده است.

در صورتی که از هاستهای تگراهاست استفاده نمایید هیچ محدودیتی در ساخت تعداد ساب دامین وجود ندارد و شما به هر تعدادی که بخواهید می توانید ساب دامین بسازید و حتی ساب دامین را روی یک هاست در یک شرکت دیگر نمایش دهید.

دلایل استفاده از ساب دامنه:

بسیاری از سایت هایی که بخش دانلود دارند و نیاز دارند فایل های خود را روی یک هاست دانلود آپلود کنند از قابلیت ساب دامین استفاده میکنند و فایل های خود را در ساب دامین اختصاصی دانلود خود آپلود میکنند و این ساب دامین را روی یک سرور مخصوص دانلود تنظیم میکنند.

دلیل دیگر استفاده از ساب دامین ها در آن است كه می توان از آدرسهای طولـانی پرهیز نمود و برای صفحات مختلف یك سایت یا بخش های مختلف یک سایت آدرسهای ساده، كه راحت به ذهن سپرده می شوند ایجاد نمود.

همچنین باید گفت كه كلیه وبلـاگ ها ساب دامین هستند. مثلا xxx.blogfa.com که یک وبلاگ گرفته شده از سایت blogfa.com می باشد یک ساب دامین است.

نحوه ساخت ساب دامنه در پلسک

برای شروع ابتدا وارد پلسک شوید. سپس مطابق تصویر زیر به تب Websites and Domains رفته و روی دکمه Add Subdomain کلیک کنید.

ایجاد ساب دامنه در پلسک

در ادامه صفحه ی جدیدی مطابق تصویر زیر برای شما بارگذاری خواهد شد :

ایجاد ساب دامنه در پلسک

در این صفحه در بخش Subdomain name نام دلخواه خود را برای سابدامین وارد کنید. مثلا forum یا dl و …
در بخش Parent Domain اگر چند دامنه در هاست خود دارید میتوانید با وارد کردن نام دامنه ی دلخواه، تعیین کنید که این زیر دامنه تحت کدام دامنه اصلی ایجاد شود.
در بخش Document root نیز باید فولدری که محتوای سابدامین در آن قرار داده میشود را تعیین کنید. این بخش به صورت پیشفرض پر میشود و عموما نیازی به اعمال تغییر در آن نیست اما در صورت نیاز میتوانید تغییرات دلخواه را در این بخش اعمال کنید.
در پایان جهت ایجاد سابدامین روی دکمه ی OK کلیک کنید. سابدامین شما ایجاد شده و در تب Websites and domains در کنار سایر دامنه ها و زیر دامنه های موجود لیست خواهد شد.

هر زمان که مایل بودید میتوانید مطابق تصویر با کلیک بر روی Remove Subdomain، سابدامین مورد نظر را از هاست خود حذف نمایید.

حذف ساب دامنه در پلسک

4.5/5 - (8 امتیاز)
برچسب ها
نمایش بیشتر

تگرا هاست

مجموعه فناوری تگرا هاست (تارنما نگار سپاهان) در سال 1388 به منظور فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات تاسیس گردید و راه پر فراز و نشیب رشد و پیشرفت در این عرصه را به منظور کسب تجربه و خدمت به پیشرفت تکنولوژی در کشور با همراهی مدیران و متخصصین علوم فناوری اطلاعات و ارتباطات پیموده است . سعی ما در تگرا هاست ارائه پشتیبانی مطلوب جهت جلب کاربران گرامی می باشد که دستیابی به این موفقیت تنها به تلاش و پشتکار گروه پایان نمی یابد بلکه ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما کاربران گرامی که در واقع سرمایه اصلی ما محسوب می شوید راه گشای ما در ارائه خدمات بهتر می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن