آموزشسرورسی پنلکنترل پنل هالینوکس

روش افزودن دامنه جدید یا ادان دامین به هاست سی پنل

قابلیت امکان اضافه کردن دامنه جدید در هاست سی پنل چیست ؟

به این قابلیت که میشه دامنه های متفاوت دیگه ای رو به هاست سی پنل متصل کرد و توسط هرکدوم از اون دامنه ها یه سایت متفاوت از سایت اصلی راه اندازی کرد، بدون اینکه لازم باشه چند تا هاست متفاوت خریداری کنیم ادان دامین یا addon domain میگن، که داخل کنترل پنل Cpanel یه آیکون داره و توسط اون میشه دامنه های جدید دیگه ای رو به غیر از دامنه اصلی به هاست متصل کرد.

 

آموزش ایجاد ادان دامین addon domain در هاست با کنترل پنل Cpanel

دو نکته بسیار مهم که قبل از ایجاد ادان دامین داخل هاست سی پنل باید حتما رعایتش کنین و برای خیلی ها در هنگام افزودن دامنه جدید به سی پنل همواره دردسر ساز میشه اینه که:

  1. اول از همه باید مطمئن بشین که اون دامنه ای که میخواین به سی پنل اضافش کنین کاملا ثبت، تایید و فعال شده باشه، مثلا دامنه های ملی .ir بلافاصله پس از ثبت تایید و فعال نمیشن و حدود 6 تا 24 ساعت طول میکشه تا ایرنیک اون دامنه رو تایید و فعال کنه، پس قبل از ادامه مراحل آموزش از این اطمینان پیدا کنید که دامنه مورد نظرتون فعال باشه.
  2. نکته دوم اینه که قبل از افزودن دامنه جدید به سی پنل یا به اصطلاح ادان دامین کردن، حتما باید مطمئن باشید که dns های هاست مورد نظرتون که میخواین دامنه رو روش ادان دامین کنین بر روی دامنه شما ست شده باشه، به زبان ساده تر شما باید dns های این هاستی که میخواین دامنتون رو روش ادان دامین کنین رو پیدا کنین و این dns ها رو بر روی دامنه مورد نظرتون ست کنید و بعدش نسبت به ادان دامین کردن اقدام کنید.

 

بعد از اینکه از موارد بالا مطمئن شدید مطابق با روش زیر پیش برید:

 

  1. وارد کنترل پنل هاست سی پنل میشیم، سپس از قسمت dmains بر روی آیکون addon domains کلیک می کنیم تا وارد این صفحه بشیم.

 

بر روی گزینه مشخص شده کلیک کنین

 

2. تو اینجا از قسمت Create an Addon Domain قادر هستیم دامنه جدیدمون رو به هاست اضافه کنیم، بنابراین داخل فیلد New Domain Name میبایست نام دامنه مورد نظرمون که میخوایم ادان دامینش کنیم رو وارد کنیم،  تو این صفحه و همونطوری که میبینین فیلد های Subdomain و Document Root به صورت خودکار توسط سی پنل پر میشن و این مقادیر داخلشون وارد میشه.

 

جهت نهایی سازی ساخت ادان دامین  روی دکمه آبی رنگ add domain کلیک می کنیم.

بله و همونطوری که میبنین پیغام سبز رنگ The addon domain “abc.com” has been created رو مشاهده می کنیم و فقط مشاهده این پیغام به این معناست که ادان دامین به خوبی انجام شده و اگه شما تو این مرحله خطا های قرمز رنگ مشاهده کردین حتما اون رو با شرکت هاستینگ درمیون بزارین.

بر روی گزینه مشخص شده کلیک کنید تا بتوانید لیست ادان دامین های افزوده شده را مشاهده کنید.

 

Rate this post
نمایش بیشتر

تگرا هاست

مجموعه فناوری تگرا هاست (تارنما نگار سپاهان) در سال 1388 به منظور فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات تاسیس گردید و راه پر فراز و نشیب رشد و پیشرفت در این عرصه را به منظور کسب تجربه و خدمت به پیشرفت تکنولوژی در کشور با همراهی مدیران و متخصصین علوم فناوری اطلاعات و ارتباطات پیموده است . سعی ما در تگرا هاست ارائه پشتیبانی مطلوب جهت جلب کاربران گرامی می باشد که دستیابی به این موفقیت تنها به تلاش و پشتکار گروه پایان نمی یابد بلکه ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما کاربران گرامی که در واقع سرمایه اصلی ما محسوب می شوید راه گشای ما در ارائه خدمات بهتر می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن