آموزشپلسککنترل پنل ها

نحوه ایجاد ایمیل Alias در پلسک

آموزش تصویری ایجاد ایمیل Alias در کنترل پنل پلسک

اگر با DNS سرور مایکروسافت آشنایی داشته باشید ما یک رکورد DNS به نام CNAME Record داریم و در تعریف آن می گوییم رکوردی است که به رکورد دیگر اشاره می کند و در واقع اگر کسی CNAME را وارد کند به سمت رکورد مورد نظر ما هدایت می شود ، خوب تا اینجا هیچ ربطی به بحث ما نداشت اما بد نیست بدانید که در مایکروسافت هم به این نوع رکورد Alias یا نام مستعار گفته می شود. در بحث mail نیز ما چیزی به نام alias یا نام مستعار داریم ، ما email alias ها را باید درون یک mail server ایجاد کنیم ، کاری که یک email alias انجام می دهد این است که email هایی که دریافت می کند را به سمت یک آدرس ایمیل که به عنوان alias تعریف شده است forward یا هدایت می کند ، در واقع می توان email alias را به عنوان email forwarder هم معرفی کرد.

یکی از مهمترین کاربردهایی که برای email alias وجود دارد جایگزین کردن یک email بسیار بزرگ و بد تلفظ با یک ایمیل ساده بدون نیاز به تغییر دادن آدرس ایمیل اصلی است. برای مثال ما ایمیل هایی که برای tegra@test.com ارسال می شوند را به سمت tegra.host@gmail.com هدایت یا forward می کنیم.

در این آموزش نحوه ایجاد ایمیل Alias در کنترل پنل پلسک توضیح داده شده است.

به همین منظور ابتدا وارد کنترل پنل پلسک خود شوید

سپس در صفحه باز شده از قسمت چپ پنل بر روی “Mail” کلیک کنید:

نحوه ایجاد Email Alias در Plesk

 در صفحه باز شده بر روی ایمیل مورد نظر کلیک کنید:

نحوه ایجاد Email Alias در Plesk

مرحله 4: در صفحه باز شده بر روی منوی “Email Aliases” کلیک کنید.

نحوه ایجاد Email Alias در Plesk

نام مورد نظر را وارد کنید و سپس در آخر بر روی “OK” کلیک کنید.

 

3.8/5 - (12 امتیاز)
برچسب ها
نمایش بیشتر

تگرا هاست

مجموعه فناوری تگرا هاست (تارنما نگار سپاهان) در سال 1388 به منظور فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات تاسیس گردید و راه پر فراز و نشیب رشد و پیشرفت در این عرصه را به منظور کسب تجربه و خدمت به پیشرفت تکنولوژی در کشور با همراهی مدیران و متخصصین علوم فناوری اطلاعات و ارتباطات پیموده است . سعی ما در تگرا هاست ارائه پشتیبانی مطلوب جهت جلب کاربران گرامی می باشد که دستیابی به این موفقیت تنها به تلاش و پشتکار گروه پایان نمی یابد بلکه ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما کاربران گرامی که در واقع سرمایه اصلی ما محسوب می شوید راه گشای ما در ارائه خدمات بهتر می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن