آموزشوردپرس

بازگرداندن ویرایشگر وردپرس جدید به حالت قدیمی و کلاسیک

نحوه بازگردانی ویرایشگر وردپرس ۵ به حالت قدیمی و کلاسیک

در طی روزهای گذشته سیستم مدیریت محتوای وردپرس یک به روز رسانی بزرگ دریافت کرد و به نسخه‌ی 5.0 ارتقا یافت. در این نسخه از وردپرس، ویرایشگر جدیدی به نام گوتنبرگ (Gutenberg) جای گرفته که یک تغییر اساسی به شمار می‌رود.

چندین سال بود که که وردپرس از یک ویرایشگر کلاسیک بهره می‌برد که شباهتی با سیستم دیداری نرم افزاری چون مایکروسافت ورد یا ادیتور وبلاگ‌ها داشت. اما در این نسخه، یک ویرایشگر بسیار ساده جای مدل کلاسیک را گرفته است. با این حال، ممکن است بسیاری از کاربران نتوانند با ویرایشگر جدید کنار بیایند، به خصوص کاربران فارسی زبان که قطعا تا انتشار به روز رسانی‌های فارسی با گوتنبرگ مشکل خواهند داشت. در این حالت، بهترین راه غیر فعال کردن و برگشتن به نسخه‌ی کلاسیک ویرایشگر وردپرس است، بدون اینکه بخواهید نسخه‌ی وردپرس خود را تغییر دهید و یا یک پلاگین نصب کنید.

ویرایشگر کلاسیک

اگر به هر دلیلی علاقه مند به این ویرایشگر نبودید و می خواهید به ویرایشگر قبلی و کلاسیک وردپرس بازگردید باید چه کاری انجام دهید؟

برای نصب “ویرایشگر کلاسیک” از منوی افزونه ها، افزودن را انتخاب نمایید و سپس در باکس مربوط به جستجو، عبارت “Classic Editor” را تایپ نمایید.

ویرایشگر کلاسیک

در اینجا فقط کافی است روی دکمه “هم اکنون نصب کن” کلیک کنید تا پلاگین بر روی سیستم شما نصب شود و در پایان پلاگین را بر روی سیستم خود فعال کنید.

پس از فعال‌سازی تغییرات صورت می‌گیرد و با باز کردن پست  قبلی، شما ویرایشگر قدیمی را مشاهده خواهید کرد.

ویرایشگر کلاسیک

پس از فعال سازی تغییرات صورت می گیرد و با باز کردن پست جدید، شما ویرایشگر قدیمی را مشاهده خواهید کرد. همچنین اگر به بخش “همه نوشته ها” بروید ، در زیر هر مطلب دو حالت classic editor و block editor برای شما نمایش داده خواهد شد که از هر کدام که می خواهید می توانید استفاده کنید.

4.2/5 - (5 امتیاز)
برچسب ها
نمایش بیشتر

تگرا هاست

مجموعه فناوری تگرا هاست (تارنما نگار سپاهان) در سال 1388 به منظور فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات تاسیس گردید و راه پر فراز و نشیب رشد و پیشرفت در این عرصه را به منظور کسب تجربه و خدمت به پیشرفت تکنولوژی در کشور با همراهی مدیران و متخصصین علوم فناوری اطلاعات و ارتباطات پیموده است . سعی ما در تگرا هاست ارائه پشتیبانی مطلوب جهت جلب کاربران گرامی می باشد که دستیابی به این موفقیت تنها به تلاش و پشتکار گروه پایان نمی یابد بلکه ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما کاربران گرامی که در واقع سرمایه اصلی ما محسوب می شوید راه گشای ما در ارائه خدمات بهتر می باشد.

نوشته های مشابه

یک نظر

دکمه بازگشت به بالا
بستن