سئومقالات

اهمیت کلمات کلیدی در گوگل

چرا گوگل به کلمات کلیدی اهمیت می دهد

کلمات کلیدی مهمترین عنصر سئو برای هر موتور جستجو هستند، آنها همان چیزی هستند که رشته‌های جستجو بر آن منطبق می‌باشند.

این موضوع را نباید فراموش کرد که برای جذب مخاطب و داشتن ترافیک وب سایت، باید از کلمات کلیدی قدرتمند، محتوایی با کلمات کلیدی غنی استفاده کرد. کلمات کلیدی، لینک ها و بازدیدهای سایت به جستجوگران کمک خواهد کرد تا مطالب و محتواهای سایت های شما را بیابند؛ انتخاب درست کلمات کلیدی برای بهینه‌سازی اولین و مهمترین مرحله برای موفقیت  است. اگر در اولین گام شکست بخورید مسیر پیش رو ناهموار است و شما زمان و هزینه خود را هدر خواهید داد. در واقع با انتخاب کلمات کلیدی مناسب شما در زمینه سئو هدف گذاری می کنید و انتخاب کلمات کلیدی اولین گام در سئو است.

البته کار شما در این مرحله به اتمام نمی رسد بلکه بعد از پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای بهینه سازی وب سایت ضروری است محتوا خوبی برای کلمات کلیدی خود بسازید باید مطمئن باشید که محتوای تولیدی کیفیت لازم را دارد و موضوع آن کاملا مرتبط با کلمات کلیدی انتخابی تان است.در انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو سایت دامین نیز تاثیرگذار است، چنانچه بتوانید کلمات کلیدی مرتبط با دامین پیدا کنید قدم موثری در موفقیت سایت برداشته اید.

کلمات کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی همان کلمات یا عباراتی هستند که افراد در موتورهای جستجو آن کلمات را جستجو می کنند و سایت شما اگر در صفحه ی اول گوگل و جزو سایت های اولیه باشد احتمال بیشتری است که کاربران وارد سایت تان شوند.

یادتان باشد کلمات کلیدی باید به حوزه ای که شما کار میکنید مرتبط باشد و استفاده از کلمات کلیدی که خدمات و محصول و محتوایی در وب سایت تان درباره ی آن ها ندارید باعث می شود کاربر وارد سایت شود ولی به سرعت از آن خارج شود چون نیاز خود را در وب سایت شما برطرف نکرده است.

کلمات کلیدی بهینه چیست؟

اهمیت کلمات کلیدی در گوگل

کلمات کلیدی بهینه کلماتی هستند که به حوزه ای که  شما در وب سایت تان کار می کنید ارتباط دارند و در آن زمینه محتوا یا محصولاتی در وب سایت تان قرار دارد در این صورت وقتی کاربران در موتورهای جستجو، عبارت مورد نظرشان را جستجو میکنند وب سایت هایی در صفحه ی اول قرار می گیرد و هر چه وب سایت ها در ابتدای صفحه ی اول باشند احتمال اینکه بازدیدکنندگان بیشتری وارد آن سایت ها شود بیشتر است.

سایت هایی که در ابتدای صفحه ی اول هستند نشان می دهد که این سایت ها کلمات کلیدی مرتبط تری با حوزه ی کاریشان استفاده کرده اند.

درک انواع کلمه کلیدی

انواع کلمات کلیدی که باید استفاده کنید، چه هستند؟
کلمات کلیدی کوتاه (Short tail Keywords): اینها حداکثر شامل سه کلمه کلیدی هستند برای مثال «تگ‌های سئوی گوگل» یا «اهمیت سئو»
کلمات کلیدی طولانی (Long Tail Keywords): اینها شامل بیش از سه کلمه هستند. این کلمات کلیدی یا عبارت کلیدی نیز به عنوان کلمات کلیدی هدفمند در محتوا با توجه به عبارت مورد جستجوی کاربر (حجم جستجو) استفاده می‌شوند. برای مثال «چرا بهینه‌سازی موتور جستجو مهم است» یا «توضیحات متا در سئو چه هستند؟».

چگونه کلمه کلیدی را برای سئو سایت انتخاب کنیم؟

انتخاب کلمه کلیدی مناسب باید به گونه ای انجام شود که بیش از حد لازم کلمات تکرار نشود، بدیهی است قبل از انتشار مطلب برای اطمینان از کیفیت کلی ، آن را مورد  ارزیابی قرار دهید، البته این موضوع را نیز باید در نظر گرفت که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، درک مطالب سایت را مشکل خواهد کرد.
فراموش نکنید استفاده از متاتگ ها نیز کمک بسیاری در بالا بردن سئو سایت خواهد داشت؛ البته اگر کلمات کلیدی را در متاتگ به کار ببرید به این ترتیب موتورهای جستجوگر مطالب و محتواهای وب سایت شما را پیدا می کند و آن را در نتایج موتور جستجو جای خواهد داد.انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو سایت باید همواره با دقت و موشکافی زیادی صورت گیرد، حتی اگر منتهی به صرف وقت زیادی نیز شود ولی ارزش سرمایه گذاری را دارد.

تحقیق روی یک کلمه کلیدی چگونه انجام میشود

برای تحقیق روی کلمات کلیدی از ابزار هایی مانند گوگل وب مستر، گوگل آنالیتیکس، گوگل ترندز و غیره استفاده می شود. هنگام تحقیق روی کلمات کلیدی باید چند عامل را در نظر داشت: 1- تعداد کاربرانی که آن کلمه را جستجو می کنند. 2- تعداد کاربرانی که برای خرید محصول آن کلمه را جستجو می کنند. 3- تعداد سایت هایی که در آن کلمه کلیدی با شما رقابت می کنند. 4- کلمات کلیدی رقبا شما چه هستند. بعد از تحقیق روی کلمه کلیدی نوبت به انتخاب بین کلمات کلیدی تحقیق شده است.

چگونه کلمات کلیدی مرتبط با سایت خود را در گوگل پیدا کنیم؟

راه های یافتن کلمات کلیدی مرتبط با محتوای سایت بسیار زیاد میباشند. مطمئنا تاکنون متوجه شده اید که در هنگام جستجوی یک واژه خاص در گوگل در زیر نوار جستجو، لیستی از کلمات مرتبط ظاهر می شود. ساده ترین روش یافتن کلمات کلیدی مرتبط همین روش است.

در انتهای لیست جستجو نیز کلماتی مرتبط با کلمه کلیدی جستجو شده نمایش داده میشود. که میتوان از این لیست نیز برای تعیین کلمات کلیدی سود جست.

گوگل ترند:

با مراجعه به سایت گوگل ترند به آدرس https://trends. google. com/trends/ میتوانید برای کلمات کلیدی مد نظر خود جستجو کرده و کلمات را با هم مقایسه کنید.

گوگل ترند ابزار مقایسه دو یا چند کلمه از لحاظ کاربر واقعی سایت است. گوگل ترند علاوه بر نمایش لیست کلمات داغ روز در صفحه نخست خود، به کاربران امکان میدهد که واژه دلخواه خود را جستجو کنند و درصد توجه کاربران را نسبت به آن واژه مشاهده کنند. گوگل ترند اطلاعات بیشتری مانند مناطقی که آن واژه بیشتر در آنها جستجو شده و سایت های مشابه و. . . را نیز نمایش میدهد.

Serps :

کلمه Serps به معنی لغوی صفحه نتایج جستجو میباشند و هدف انتخاب این نام این است که به کاربران اعلام کند که ابزارهایش کاربرد سئو دارند. برای استفاده از این ابزار می توانید آدرس https://serps. com/tools/keyword-research/ را در مرورگر خود تایپ کنید.

ابزار Serp به شما لیستی از کلمات کلیدی مشابه کلمه کلیدی که به آن اعلام کرده اید را نمایش داده و ارزش هر کدام را بیان می کند. به این ترتیب اگر میخواهید لیستی از اسامی ممکن مشاهده کنید، این ابزار بسیار مناسب است.

Thehoth :

این ابزار به شما لیستی از کلمات کلیدی مشابه کلمه شما ارائه میدهد، تا بتوانید آنها را با ابزارهایی مانند گوگل ترند مقایسه کنید.

این ابزار به همراه ابزار Serp جایگزین های رایگان ابزار Keyword Planner گوگل میباشند که به شما کلمات کلیدی پیشنهاد میدهد. از این نوع، ابزار ها بصورت رایگان و غیر رایگان به قدری زیاد است. که میتوان روزها و هفته ها لیست ابزارهای کلمات کلیدی را ادامه داد. بنابراین پیشنهاد می کنیم اگر این ابزارهایی که تا کنون معرفی کرده ایم، کارایی مد نظرتان را نداشتند در گوگل جستجو کرده و ابزارهای کاربردی تری بیابید.

خود نرم افزار Keyword Planner رایگان نیست برای کار با این ابزار یک اکانت گوگل ادوردز ایجاد کنید و به آدرس https://adwords. google. com/home/tools/keyword-planner/ مراجعه کنید.

اگر میخواهید از اهمیت تحقیق در کلمات کلیدی مطمئن شوید در گوگل ترند واژه های ساخت فروشگاه اینترنتی، فروشگاه اینترنتی، فروشگاه ساز، فروشگاه ساز در تهران، ساخت فروشگاه در تهران را بررسی کنید. سپس نتیجه تحقیق کلمات کلیدی خود را بررسی و تحلیل نمایید.

از این واژه ها، کلمه کلیدی ساخت فروشگاه در تهران به بقیه کلمات هیچ ارتباطی ندارد و این موضوع بسیار برای یک سئو کار حیاتی است که تشخیص دهد، کدام کلمه با محتوا مرتبط است . هیچ نرم افزاری هنوز کشف نشده است که توان انجام این کار را داشته باشد.

 

سوء استفاده از کلمه های کلیدی

در بهینه سازی با کلمات کلیدی باید توجه داشته باشید که از همان روزهای اول که جستجوی آنلاین شروع شد مردم برای دستکاری و گمراه کردن موتورها از لغات سوء استفاده می کردند ، این شامل وارد کردن کلیدواژه درون متن ها ، URL ها ، متا تگ ها و لینک ها بود. متاسفانه این تاکتیک تقریبا همیشه به سایت تان ضرر می رساند تا نفع.

در روزهای اولیه ، موتورها از کلیدواژه ها به عنوان سیگنال ارتباطی اصلی استفاده و بر آنها تکیه می کردند (بدون در نظر گرفتن اینکه آن کلمات واقعا چگونه استفاده می شدند). امروزه هر چند موتورها نمی توانند متن ها را مانند انسان ها بخوانند و تفسیر کنند ولی یادگیری دستگاه ها به تحقق این امر نزدیکتر می شود.

بهترین روش , استفاده از کلیدواژه های طبیعی و استراتژیکی است (در زیر بیشتر به آنها می پردازیم). اگر صفحه شما عبارت کلیدی “برج ایفل” را هدف میگیرد پس طبیعتا باید محتوای تان درباره ی خود برج ایفل و تاریخچه ی آن و یا حتی توصیه هایی در خصوص هتل های پاریس باشد. از طرف دیگر ، اگر فقط در صفحه تان لغت “برج ایفل” زا به کار ببرید ولی محتوا بی ربط باشد (مثلا صفحه در مورد پرورش گربه باشد) پس تلاش شما برای گرفتن رتبه برای برج ایفل بی ثمر خواهد بود. نکته مهم در به کاربردن کلیدواژه این نیست که برای تمام کلمات کلیدی رتبه بالا بگیرید بلکه باید برای کلماتی که مردم جستجو می کنند و چیزی می خواهند که سایت شما ارائه می دهد رتبه ی بالا بگیرید.

4/5 - (8 امتیاز)
برچسب ها
نمایش بیشتر

تگرا هاست

مجموعه فناوری تگرا هاست (تارنما نگار سپاهان) در سال 1388 به منظور فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات تاسیس گردید و راه پر فراز و نشیب رشد و پیشرفت در این عرصه را به منظور کسب تجربه و خدمت به پیشرفت تکنولوژی در کشور با همراهی مدیران و متخصصین علوم فناوری اطلاعات و ارتباطات پیموده است . سعی ما در تگرا هاست ارائه پشتیبانی مطلوب جهت جلب کاربران گرامی می باشد که دستیابی به این موفقیت تنها به تلاش و پشتکار گروه پایان نمی یابد بلکه ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما کاربران گرامی که در واقع سرمایه اصلی ما محسوب می شوید راه گشای ما در ارائه خدمات بهتر می باشد.

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

  1. اینکه گفته میشه دامنه منطبق بر کیلد واژه باشه. گوگل ترجمه کید واژه رو تشخیص میده یا فینگیلیش اونو؟ مثلا ما یک سایت پروژه داریم. حالا کدوم دامنه بهتره؟ project.ir یا prozhe.ir؟

  2. انتخاب کلمه کلیدی به صورت فینگلیش در صورتی انتخاب مناسبی است که آن کلمه کلیدی فینگلیش در داخل سایت گوگل خیلی جستجو شود و گوگل آن کلمه را بشناسد.
    انتخاب نام دامنه تاثیر زیادی در نتایج گوگل ندارد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن