مقالاتوردپرس

معرفی افزونه های سئو برای وردپرس

معرفی بهترین افزونه های سئو برای وردپرس

در سلسله مقاله های سئو در وبلاگ تگراهاست در این مقاله لیستی از بهترین پلاگین های بهینه سازی وب سایت وردپرس را معرفی کنم با استفاده از این پلاگین ها  میتوانید ورودی ها به سایتتان را از طریق موتور های جستجو افزایش دهید . در این بخش  بهترین پلاگین هایی را معرفی  می کنم که به پیشرفت جنبه های مختلف بهینه سازی سایتتان کمک می کند. فرایند بهینه سازی برای هر وب سایتی اهمیت زیادی دارد زیرا اگر سایت شما بهینه شده باشد، موتورهای جستجوی مختلف مانند گوگل  ترافیک زیادی را در اختیارتان می گذارند.

معیارهای انتخاب بهترین افزونه سئو وردپرس چیست؟

بدون شک قویترین افزونه سئو وردپرس توسط بررسی معیارهایی خاص انتخاب خواهد شد.
برخی از گزینه های سنجش انتخاب قویترین افزونه سئو وردپرس عبارتند از:

  1. میزان محبوبیت و نصب فعال افزونه در سایتها
  2. کدام افزونه توسط سایتهای پربازدید استفاده میشود
  3. افزونه ای که نصب و راه اندازی آسان داشته باشد
  4. کدام پلاگین امتیاز بیشتری در مخزن وردپرس دارد
  5. رایگان یا تجاری (دارای نسخه پولی) بودن افزونه
  6. امکانات و قابلیتهای کدام افزونه بیشتر است
  7. سازگاری با زبان فارسی و راست چین بودن پلاگین
  8. و …

وردپرس، چه به صورت رایگان و چه به صورت حرفه ایی، دارای افزونه هایی پیشرفته و استاندارد میباشد که در اختیار شما قرار داده شده است. در اینجا به تعدادی از بهترین افزونه ها برای سئو به همراه ویژگی هر افزونه اشاره می کنیم:

افزونه سئو وردپرس Yoast SEO

معرفی افزونه های سئو برای وردپرس

اگر به دنبال نصب یک افزونه سئو همه کاره در وردپرس هستید، پیشنهاد ما، یوست سئو است. در Yoast تمام ریزه کاری‌های مربوط به سئو سایت در نظر گرفته شده و تنها کافیست نکاتی که به شما گفته می‌شوند را رعایت نمایید.

همچنین به یاد داشته باشید این افزونه از طرف تعدادی از نخبگان وردپرس در حال توسعه می‌باشد و به‌صورت رایگان در اختیار مدیران سایت‌ها قرار می‌گیرد و بیش از یک میلیون نصب فعال  به خوبی بیانگر محبوبیت افزونه Yoast SEO است.

افزونه Yoast SEO تاکنون ۴٫۵ میلیون بار نصب شده و از هزاران مقاله و نظر که در نقد و بررسی این پلاگین نوشته شده، میانگین رتبه بندی محبوبیت آن ۴٫۷ است .

اکثر وبمسترهای حرفه ای برای سئو داخلی وبسایت و و صفحات وردپرسی یک راست به سراغ افزونه yoast می روند.

امکان ویرایش عنوان و متای توضیحات صفحه، در اختیار گذاشتن فهرست نقاط قوت و ضعف سئوی سایت و بسیاری از قابلیت های محبوب دیگر، پلاگین Yoast SEO را به بهترین پلاگین سئو وردپرس تبدیل کرده است.

ویژگی های کلیدی افزونه Yoast SEO:

  • یکی از ویژگی های خوب افزونه Yoast SEO، قابلیت ایجاد نقشه سایت و لینک کردن آن به کنسول جستجوی گوگل است.
  • نقشه سایت ایجاد شده توسط این افزونه را می توان به کنسول وبمستر بینگ نیز متصل کرد.
  • این افزونه با نصب 3 میلیون نسخه رایگان در سایت، پیشرو افزونه های سئو در وردپرس می باشد.
  • افزونه Yoast SEO به آنالیز سئو صفحات پرداخته و بر اساس کلمه کلیدی اصلی، به آن امتیاز می دهد.
  • همچنین می توانید با مشاهده رنگ ها به بهینه بودن با نبودن یک صفحه پی ببرید.
  • افزونه Yoast SEO رایگان است و می توانید آن را از مخزن وردپرس دانلود و نصب کنید. اما می توانید نسخه پریمیوم آن را با پرداخته هزینه ای نه چندان زیاد تهیه فرمایید.
  • نسخه پریمیوم این افزونه به شما اجازه می دهد که کلمات کلیدی بیشتری را برای یک صفحه در نظر گرفته و صفحات را بهینه تر کنید.
  • افزونه Yoast SEO دارای ماژول های برای شبکه های اجتماعی است که میتوان با استفاده از آن ها به مدیریت اشتراک گذاری مطالب سایت در آنها پرداخت.
  • افزونه Yoast SEO بیشترین قابلیت سازگاری را در بین سایر افزونه ها داراست و به صورت رایگان در دسترس است.\

لازم به توضیح است این افزونه در عین اینکه تنظیمات خود را در ساده ترین و قابل فهم ترین حالت برای کلیه ی کاربران، اعم از حرفه ای و تازه کار، نگه داشته است، کلیه ی تنظیمات مهم و اصلی برای رسیدن به سئوی هرچه بهتر را در اختیار کاربران وردپرسی قرار میدهد. از طرفی قدرت این افزونه به سادگی با ارزیابی سئوی سایت هایی که از آنها استفاده میکنند قابل بررسی است. یک نکته که درباره این افزونه دوست دارم این است که سعی میکند کاملا به روز باشد (مثلا در حالت پیشفرض اثری از تنظیمات کلمات کلیدی در آن به چشم نمی خورد). و یک نکته ی مهم دیگر اینکه این افزونه حاصل تلاش های Joost de Valk است که خودش کاملا در این زمینه مجرب بوده و کارهای قدرتمندی را در شناسنامه ی خود دارد. فکر میکنم همین دلایل برای انتخاب این افزونه کافی باشد.

برای آشنایی بیشتر و دانلود افزونه فوق از مخزن وردپرس بر روی اینجا کلیک کنید.

افزونه وردپرس All In One Seo Pack

معرفی افزونه های سئو برای وردپرس

افزونه All in One SEO Plugin Pack تا این لحظه  بیش از ۳ میلیون بار نصب شده است.افزونه All in One SEO  دارای رتبه بندی ۴٫۵۵ از ۵ هست و بدون شک جزء ۳ پلاگین سئو محبوب کاربران وردپرسی است. کارکردن با افزونه All in One SEO Plugin Pack برای مبتدی ها خیلی آسان است، همینطور برای برنامه نویس ها نیز امکانات پیشرفته و کاربردی خوبی دارد.

ویژگی های کلیدی افزونه وردپرس All In One Seo Pack: 

  • شما می توانید به ساخت نقشه سایت XML پرداخته و به راحتی آن را در کنسول جستجوی گوگل و بینگ ثبت کنید تا از مزایای افزایش رتبه ناشی از آن بهره ببرید.
  • افزونه All In One SEO Pack دارای قابلیت پشتیبانی از AMP (صفحات پرشتاب موبایلی) بوده و در سئو موبایل نقشی اساسی را می تواند ایفا کند.
  • این افزونه سئو قابلیت پشتیبانی از گوگل آنالیتیکس را داراست و میتوان به راحتی به ردیابی کاربران در وبسایت پرداخت.
  • بهینه سازی سفارشی پست ها، یکی دیگر از قابلیت های سئو این افزونه می باشد.
  • این افزونه از یو آر ال های کانونیکال پشتیبانی می کند.
  • با این افزونه می توانید به ریدایرکت الحاقیات یک صفحه به آدرس اصلی آن پرداخت تا مشکلی در سئو ایجاد نگردد.
  • این افزونه می تواند به صورت اتوماتیک تغییرات جدید را به گوگل و بینگ اطلاع دهد.
  • افزونه All In One SEO Pack دارای API داخلیست که به سایر پلاگین ها و تم ها اجازه دسترسی و ارتقا کارایی شان را می دهد.
  • All In One SEO Pack تنها افزونه رایگانیست که دارای قابلیت ادغام شدن با فروشگاه های اینترنتی را دارد و همچنین از ووکامرس نیز پشتیبانی می کند.
  • این افزونه با PHP نسخه هفت سازگار است و دارای امکانات امنیتی بسیار خوبی برای جلوگیری از هک شدن می باشد.
  • این افزونه به صورت اتوماتیک به بهینه سازی پستها، صفحات و انواع صفحات سفارشی برای افزایش رتبه در نتایج جستجو می پردازد و قادر به تولید خودکار متا تگ هاست. همچنین از به دام افتادن در مشکل محتوای تکراری جلوگیری می کند.
  • افزونه All In One SEO Pack گزینه ای عالی برای مبتدیان می باشد، چرا که درست پس از نصب شروع به کار می کند و نیاز به تنظیمات اضافه ای ندارد. این افزونه برای کاربران حرفه ای نیز گزینه های سفارشی سازی زیادی دارد و از این حیث آنها را نیز راضی نگه می دارد.
  • افزونه All In One SEO Pack دومین افزونه محبوب در بین افزونه های سئو وردپرس می باشد و امتیاز بالایی را از طرف کاربران خود دریافت کرده است. این افزونه دارای نسخه پریمیوم نیز می باشد که با خرید آن می توانید از پشتیبانی ویژه آن بهره مند شوید.

برای آشنایی بیشتر و دانلود افزونه فوق از مخزن وردپرس بر روی اینجا کلیک کنید.

افزونه وردپرس SEO Ultimate

معرفی افزونه های سئو برای وردپرس

اگر در جستجوی یک پلاگین کاملاً انعطاف پذیر و انطباق پذیر هستید، بهترین گزینه شما SEO Ultimate است. از هر منبعی می شود داده ها را به این پلاگین ایمپورت و یا از آن اکسپورت کرد، حتی از یک پلاگین سئوی دیگر!این افزونه وردپرس بیش از ۱۰۰٫۰۰۰ نصب موفق و فعال در مخزن وردپرس به ثبت رسانده است و همچنین از بروزرسانی های منظمی برخوردار است.

پیشنهادات بسیاری مبنی بر تجربه این افزونه سئو وردپرس شنیده ایم. این افزونه سئو وردپرس نیز دارای طرفداران مخصوص به خود است و همچنین دارای امکانات حرفه ایی برای بهبود وضعیت سئو و بهینه سازی وردپرس شما میباشد.

ویژگی های کلیدی وردپرس SEO Ultimate:

1. امکان نمایش صفحات 404 : یکی از بهترین ویژگی های گنجانده شده در این افزونه امکان نمایش صفحاتی از سایت شما است که بازدیدکنندگان یا موتورهای جستجوگر به آن رفته اند اما محتوایی برای نمایش وجود نداشته است و با خطای 404 روبرو شده اند که وجود این صفحه ها و یا بهتر بگوییم لینک به اینگونه صفحات در سایت شما باعث کاهش رتبه آن در موتورهای جستجوگر می شود.

2. افزودن کدهای دلخواه به صفحات سایت : با استفاده از افزونه SEO Ultimate می توانید به راحتی به قسمت های مختلف کدهای HTML صفحات سایت خود ( مثل Head ، Body و … ) کدهای مورد نظر خود را اضافه کنید که این امر در هنگامی که می خواهید برای مثال آمارگیر گوگل را بر روی سایت خود نصب کنید خیلی می تواند مفید باشد.

3. امکان سفارشی سازی عنوان تمامی صفحات : شما می توانید به راحتی تگ Title صفحات سایت وردپرسی خود را که در حقیقت همان عنوان صفحات شما هستند در صفحه نتایج موتورهای جستجوگر با استفاده از این افزونه ویرایش کنید. امکان تعیین عنوان صفحه اصلی سایت ، صفحه جستجو ، نوشته ها ، صفحات ، آرشیو ، دسته بندی و برچسب ها یا استفاده از این افزونه وجود دارد.

4. امکان ساخت توضیحات برای هر صفحه به صورت خودکار : آیا وقت این را ندارید که برای تک تک نوشته ها و صفحاتی که به سایت خود اضافه می کنید توضیحات ( description ) یکتا و مرتبط با مطالب نوشته شده در آن صفحه را تایپ کنید ؟ افزونه SEO Ultimate به شما این امکان را می دهد که با استفاده از متغیر {excerpt::autogen} از محتوای نوشته های خود یک خلاصه را به عنوان توضیحات آن صفحه ایجاد کنید.

5. امکان ساخت لینک های داخلی به صورت خودکار : همانطور که می دانید وجود لینک های داخلی در نوشته های سایت شما این کمک را می کند تا در بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجوگر قسمت های مختلف سایت شما خیلی پر قدرت تر ظاهر شوند و به این ترتیب بتوانید برای آن ها رتبه های بالاتری را در گوگل و … به دست آورید. افزونه SEO Ultimate در قسمت Deeplink Juggernaut خود این امکان را می دهد که به صورت خودکار در نوشته های سایت خود لینک به صفحات دیگر و نوشته های دیگر خود را ایجاد کنید. لازم به ذکر است این امکان به صورت کاملاً حرفه ای به شما اجازه می دهد تا تنها برای کلمات خاصی لینک ساخته شود و اگر در آینده آدرس صفحه مقصد نیز تغییر کرد این امکان وجود دارد که به صورت خودکار لینک ها نیز تصحیح شوند.

6. حذف کلمات بی استفاده در آدرس صفحات : با استفاده از قسمت Slug Optimizer این افزونه می توانید تعدادی کلمات مانند “و” ، “به” ، “آن” و … را مشخص کنید تا در صورتی که از این کلمات در آدرس اینترنتی ( URL ) نوشته ها و صفحات سایت شما استفاده شده بود آن ها حذف شوند. این امکان برای افزایش درصد استفاده از کلمات اصلی و کلیدی مرتبط با نوشته های شما را در آدرس صفحات می دهد که منجر به افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جستجوگر می شود.

7. ابزارک به اشتراک گذاری نوشته ها در شبکه های مجازی : اگر دوست دارید در صفحات سایت شما آیکون های شبکه های مجازی معروف مانند فیس بوک ، توییتر و … نمایش داده شود تا بازدید کنندگان سایت شما بتوانند با کلیک بر روی آن ها به راحتی نوشته های شما را با دیگر دوستان خود در این شبکه ها به اشتراک گذازی کنند می توانید از بخش Sharing Facilitator این افزونه استفاده کنید. این امکان به شما اجازه می دهد تا از ابزارک های محبوب ShareThis و AddThis استفاده کنید. بر خلاف دیگر سرویس هایی که این امکان را فراهم می کنند برای استفاده از این امکان نیاز به عضویت در هیچ سایت و یا سرویس اینترنتی وجود ندارد و می توانید تنها با فعال کردن این گزینه در افزونه SEO Ultimate این ابزارک ها را در سایت خود نمایش دهید.

8. امکان استفاده راحت از ابزار های وبمستر : اگر دوست دارید از ابزارهای وبمستری که موتورهای جستجوگر برای آنالیز محتوا و صفحاتی که در پایگاه داده های آن ها از سایت شما ذخیره سازی شده است استفاده کنید مانند Google Webmaster Tools ، Bine Webmaster Tool Box و … می توانید از این افزونه برای اینکه در هنگام ثبت نام در اینگونه سرویس ها خود را به عنوان مدیر سایت مربوطه شناسایی کنید استفاده کنید.

9. امکان استفاده از لینک دهی داخلی برای سایت های دیگر : حتماً در بسیاری از سایت ها دیده اید که برای لینک دادن به سایت یا صفحه ای دیگر از نوعی لینک دهی داخلی مانند http://test.com/seo-ultimate-wp استفاده می کنند که در هنگامی که بازدید کنندگان بر روی آن کلیک می کنند به صورت خودکار به سایت مورد نظر هدایت می شوند. با استفاده از این افزونه می توانید لینک های خارجی سایت خود را به این صورت دربیاورید و اگر وبمستر سایتی تبلیغاتی هستید و لینک های زیادی به صورت روزانه در سایت شما ایجاد می شود استفاده از این امکان را برای بهینه سازی سایت شما در گوگل و همچنین حرفه ای تر کردن ظاهر لینک های سایت شما پیشنهاد می کنیم. به یاد داشته باشید به جای کلمه goto در آدرس http://test.com/seo-ultimate-wp می توانید از هر کلمه ی دیگر به دلخواه خود استفاده کنید.

10 . آنالیز سئو سایت وردپرس شما : به عنوان آخرین امکان موجود در افزونه SEO Ultimate که در این مقاله آن را می خواهیم بررسی کنیم به امکان آنالیز سئو سایت شما به صورت کلی توسط این افزونه می پردازیم. با استفاده از Settings Monitor که در نسخه 6.9 این افزونه نیز به آن اضافه شده است می توانید به راحتی آنالیز سئو سایت خود را به این افزونه بسپارید و این افزونه نیز به صورت رنگ قرمز ( بد ) ، رنگ زرد ( متوسط ) ، رنگ سبز ( خوب ) نتایج را در این قسمت بر اساس دسته بندی های مختل نمایش می دهد.

برای آشنایی بیشتر و دانلود افزونه فوق از مخزن وردپرس بر روی اینجا کلیک کنید.

افزونه Platinum SEO Pack

معرفی افزونه های سئو برای وردپرس

یکی دیگر از افزونه هایی که با آن می توانیم در وردپرس یک محیط کامل بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر را ایجاد کنیم افزونه Platinum SEO Pack است که در این قسمت با امکانات این افزونه سئو سایت های وردپرسی آشنا می شویم.

 

ویژگی های کلیدی افزونه بهینه سازی Platinum SEO Pack:

1. امکان تغییر پیوند یکتا به صورت امن : یکی از قابل توجه ترین امکانات این افزونه سئو امکان تغییر پیوند یکتا در سایت یا وبلاگ وردپرسی به صورت امن است. منظور از حالت امن این است که در صورتی که کاربران یا موتورهای جستجوگر به آدرس پیوند یکتای پیشین هر یک از صفحات سایت شما بروند به صورت خودکار با یک تغییر آدرس 301 به آدرس جدید آن صفحه انتقال داده می شوند و همانطور که می دانید در حالت انتقال 301 موتورهای جستجوگر متوجه می شوند که آدرس جدیدی که به آن ارسال شده اند آدرس جدید آن صفحه و محتوای موجود در آن است و باید تمامی امتیازهای صفحه و یا بهتر است بگوییم آدرس قبلی را به آدرس جدید بدهند و این امر باعث تغییر پیوند یکتا در وردپرس می شود بدون از دست دادن رتبه سایت  و پیج رنک گوگل صفحات شما در موتورهای جستجوگر …

2. امکان تعیین آدرس یکتا برای هر نوشته توسط Canonical : در این افزونه نیز برای تمامی صفحات و نوشته های سایت وردپرسی شما با استفاده از تگ Canonical آدرس صفحات اصلی سایت شما برای موتورهای جستجوگر نمایش داده می شود که همانطور که میدانید این امر برای جلوگیری از بوجود آمدن محتوای تکراری در سایت شما و کاهش رتبه سایت شما در موتورهای جستجوگر جلوگیری می کند.

3. ایجاد متا تگ های مربوط به سئو در وردپرس : یکی دیگر امکانات این افزونه امکان ایجاد متا تگ هایی است که به طریقه نمایش سایت شما در موتورهای جستجوگر کمک می کند مانند متا تگ عنوان و توضیحات که در بررسی دو افزونه معرفی شده قبلی به طور کامل به آن پرداختیم.

4. ایجاد توضیحات یکتا برای دسته بندی و برچسب ها : با استفاده از افزونه Platinum SEO Pack شما می توانید برای صقحات دسته بندی و برچسب های سایت یا وبلاگ خود از متا تگ های عنوان و توضیحات مورد نظر خود استفاده کنید و با این کار شانس دریافت رتبه های بالاتر برای این صفحه های آرشیو سایت وردپرسی خود را در گوگل و … بدست آورید.

5. امکان اجرای محدودیت برای موتورهای جستجوگر : با استفاده از این افزونه می توانید هر یک از نوشته ها و صفحات سایت خود را که می خواهید موتورهای جستجوگر محتوای آن ها را ذخیره سازی نکنند و یا لینک های موجود در آن را دنبال نکنند از خاصیت های مانند noindex ، follow ، nofollow ، noodp ، noydir, noarchive و nosnippet استفاده کنید. با چگونگی استفاده از این فرامین و همچنین عملکرد آن ها حتماً آشنا خواهیم شد.

همچنین این افزونه مانند All in One SEO Pack با بسیاری از افزونه های سئو و … دیگر سازگاری کامل دارد و در هنگام استفاده از آن در بعضی از وقت ها شک می کنید که آیا توسعه دهندگان آن از افزونه All in One SEO Pack ایده برداری کرده اند برای ساخت آن و …

برای آشنایی بیشتر و دانلود افزونه فوق از مخزن وردپرس بر روی اینجا کلیک کنید.

Rate this post
برچسب ها
نمایش بیشتر

تگرا هاست

مجموعه فناوری تگرا هاست (تارنما نگار سپاهان) در سال 1388 به منظور فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات تاسیس گردید و راه پر فراز و نشیب رشد و پیشرفت در این عرصه را به منظور کسب تجربه و خدمت به پیشرفت تکنولوژی در کشور با همراهی مدیران و متخصصین علوم فناوری اطلاعات و ارتباطات پیموده است . سعی ما در تگرا هاست ارائه پشتیبانی مطلوب جهت جلب کاربران گرامی می باشد که دستیابی به این موفقیت تنها به تلاش و پشتکار گروه پایان نمی یابد بلکه ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما کاربران گرامی که در واقع سرمایه اصلی ما محسوب می شوید راه گشای ما در ارائه خدمات بهتر می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن