آموزشپلسککنترل پنل ها

نحوه پارک کردن دامنه در پلسک

آموزش تصویری پارک کردن دامنه در پلسک

پارک دامین به معنی ایجاد دامین جانشین بر روی دامنه اصلی است . در این حالت شما تنظیماتی را در پنل مدیریت هاستینگ خود انجام میدهید تا دامنه های فرعی (بدون هاستینگ) بر روی دامنه اصلی (با هاستینگ) پارک شود و در حالت پارک دامین اسم دامنه فرعی تغییر نکرده و کاربر احساس میکند همین دامنه آدرس سایت اصلی خواهد بود .که برای این کار می بایست از طریق گزینه ی aliases  در پلسک اقدام به پارک دامین کنید.

پیش نیاز انجام پارک دامین تنظیم نام سرور های تمام دامنه ها بر روی نام سرور دامنه اصلی میباشد برای مثال اگر نام سرورهای (dns) دامنه اصلی شما ns1.tegrahost.com و ns2.tegrahost.com میباشد باید تمام دامنه هایی که قصد پارک آنها بر روی دامنه خود را دارید بر روی این دی ان اس ها تنظیم نمایید.

وارد کنترل پنل پلسک سرویس خود شوید و به قسمت Websites & Domains بروید. در این صفحه بر روی گزینه Add Domain Alias کلیک کنید:

پارک کردن دامنه در پلسک

صفحه ای به صورت زیر باز می شود:

پارک کردن دامنه در پلسک

1- در قسمت Domain alias name نام دامنه ای که قصد الیاس یا پارک آن را دارید وارد نمایید.

2- در قسمت for the domain می توانید مشخص کنید که پارک دامین از محتویات سایت کدام دامنه تبعیت نماید. در صورتی که بر روی هاست Addon دامین اضافه کرده باشید این گزینه به کار خواهد آمد و به راحتی با انتخاب دامنه addon میتوانید دامنه پارک شده را ملزم به پارک به آن نمایید.

3- چک مارک گزینه های Synchronize DNS zone with the primary domain ، Mail service، Web service فعال بماند.

4- چک مارک گزینه Redirect with the HTTP 301 code را بردارید.

5- در نهایت بر روی گزینه Ok کلیک نمایید

در صورتی که مراحل فوق را به درستی انجام داده باشید با بازگشت به صفحه نخست پیغام زیر را مشاهده می کنید:

پارک کردن دامنه در پلسک

 

 

4.2/5 - (23 امتیاز)
برچسب ها
نمایش بیشتر

تگرا هاست

مجموعه فناوری تگرا هاست (تارنما نگار سپاهان) در سال 1388 به منظور فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات تاسیس گردید و راه پر فراز و نشیب رشد و پیشرفت در این عرصه را به منظور کسب تجربه و خدمت به پیشرفت تکنولوژی در کشور با همراهی مدیران و متخصصین علوم فناوری اطلاعات و ارتباطات پیموده است . سعی ما در تگرا هاست ارائه پشتیبانی مطلوب جهت جلب کاربران گرامی می باشد که دستیابی به این موفقیت تنها به تلاش و پشتکار گروه پایان نمی یابد بلکه ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما کاربران گرامی که در واقع سرمایه اصلی ما محسوب می شوید راه گشای ما در ارائه خدمات بهتر می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن