مقالاتوردپرس

بهترین افزونه های بهینه سازی تصاویر در وردپرس

معرفی بهترین افزونه های کاهش حجم تصاویر در وردپرس

در سئو عکس چندین مزیت مختلف وجود دارد. با توجه به تاریخچه HTTP مربوط به 15 سپتامبر 2017 به طور میانگین 65 درصد حجم یک صفحه وب به عکسها و تصاویر آن بستگی دارد. بنابراین ، هنگامی که می‌خواهید وب سایت وردپرسی خود را برای افزایش سئو و سرعت سایت، بهینه سازی کنید ، با توجه به این آمار باید عنصر مهمی به نام تصاویر را در اولین مرحله بهینه سازی قرار دهید. این عنصر نسبت به اسکریپت‌ها و فونت‌ها اهمیت بسیار بیشتری دارد.

و از قضا ، یکی از راحت‌ترین و بهترین راه‌های بهینه سازی سایت ، بهبود حجم تصاویر است ولی بیشتر مدیران وب سایت‌ها به آن توجه نمی‌کنند.

 مزایای اصلی بهینه سازی عکس‌ها :

  • سرعت لود صفحه شما را بهبود می‌بخشد و در نتیجه باعث سئوی بهتر و نتیجه ای موفقیت آمیز در موتورهای جستو می‌گردد، البته بارها درباره اهمیت عکس در مقالات اشاره کردیم و در سئو داخلی گفتیم که گوگل چه میزان در سرعت سایت و بهینه سازی تصاویر اهمیت می‌دهد. کم شدن دیدگاه‌ها ، کمتر شدن بازدید کنندگان روزانه و … می‌تواند به دلیل کم بودن سرعت و بیش از حد منتظر ماندن کاربران برای لود وب سایت باشد. اگ شما قصد دارید سرعت وب سایت خود را بهبود بخشید می‌توانید از خدمات منحصربه‌فرد افزایش سرعت سایت میزفا استفاده نمایید.
  • فایل‌های بک آپ (پشتیبان) خیلی سریع تر ساخته می‌شوند.
  • باعث افزایش رتبه سایت در گوگل می‌شود. وب سایت شما نسبت به قبل رنک بهتری در صفحات موتور جستجو می‌گیرد. فایل‌های سنگین باعث کاهش سرعت وب سایت شما می‌شوند و موتور‌های جستجوگر از وب سایت‌های کند متنفر هستند. گوگل دوست دارد که تصاویر شما را هرچه سریع‌تر در بخش تصاویر خود مرتب و ایندکس کند. تا به حال کنجکاو نشدید که چه مقدار از ترافیک وب سایت شما از طریق بخش تصاویر گوگل می‌باشد ؟ وارد گوگل آنالیتیکس وب سایت خود شده و طبق این آموزش ، ترافیک ورودی از بخش تصاویر گوگل خود را بررسی کنید.
  • تصاویر کم حجم ، ترافیک کمتری مصرف می‌کنند که شبکه اینترنت و مرورگرها از همچنین تصاویری استقبال می‌کنند.
  • حجم کمتری از سرور شما را اشغال می‌کند. (بستگی به تعداد تصاویر شاخص بهینه شده شما دارد)

انتخاب فرمت فایل تصویری صحیح

قبل از شروع به اصلاح تصاویرتان ، باید بدانید که کدام نوع از فرمت تصویری برای تصاویر شما مناسب است و از انتخاب بهترین فرمت اطمینان یابید. در زیر با فرمت‌هایی که می‌توانید در وب سایتتان استفاده کنید آشنا می‌شوید :

  • فرمت PNG – با کیفیت‌ترین نوع تصویر را به شما تحویل می‌دهد ولی با حجمی بسیار بالا. برای فشرده سازی تنها از lossless استفاده می‌کند. البته گاهی فرمت PNG از بقیه فرمت‌ها حجم کمتر و کیفیت بهتری دارد و باید تست کرد، مخصوصا در تصاویری که دارای تعداد رنگ کمتر هستند.
  • فرمت JPEG – از فشرده سازی lossy و lossless استفاده می‌کند . شما می‌توانید سطح کیفیت تصاویرتان را تا دریافت کیفیتی خوب و حجمی قابل قبول کنترل کنید.
  • فرمت GIF – تنها از 256 رنگ استفاده می‌کند. بهترین انتخاب برای تصاویر متحرک است و تنها از نوع فشرده سازی lossless استفاده می‌کند.

فرمت‌های دیگری نظیر WebP و JPEG XR نیز وجود دارد ، ولی متاسفانه توسط تمامی مرورگرها پشتیبانی نمی‌شوند. در حالت ایده‌آل، شما برای تصاویر حجیم و پر از رنگ بهتر است که از فرمت JPG (JPEG) استفاده کنید و برای تصاویر ساده، شفاف (Transparent) و یا عکس هایی با تعداد رنگ کمتر از فرمت PNG استفاده کنید.

بهینه سازی تصاویر در وردپرس:

اگر سایت وردپرسی داشته باشید روزانه فایل های زیادی را بر روی سایت خود بارگذاری می کنید همه نوع فایل می تواند باشد اما همانطور که میدانید بیشترین بارگذاری ها مربوط به تصاویر می باشد که اگر این کار بدون برنامه باشد به سئوی سایت شما بسیار ضربه خواهد زد پس باید برای تصاویر خود هم سئو را مدنظر قرار دهید…باید دقت بیشتری برای زمانی که تصویری را آپلود می کنید داشته باشید. علاوه براینکه به کیفیت تصاویر خود توجه کنید باید حجم مناسبی هم داشته باشد که سایت شما را کند نکند در اینجا تعدادی از بهترین افزونه ها را معرفی خواهیم کرد.

افزونه wp smush :

بهینه سازی تصاویر در وردپرس

این افزونه که در دو نسخه رایگان و پولی منتشر شده است wp smush نام دارد که ما برای شما نسخه pro و پولی آن را آماده کرده ایم. کافیست جستجوی کوچکی در وب بزنید تا متوجه شوید این پلاگین وردپرس بدون هیچ شکی رتبه اول را در زمینه کاهش حجم تصاویر وردپرس دارد.

کاهش حجم تصاویر وردپرس شما علاوه بر اینکه سرعت سایت شما تاثیر بسزایی خواهد داشت در سئو سایت شما نیز میتوانید تاثیر مستقیمی بگذارد و آن را افزایش دهد.

امکانات افزونه (نسخه رایگان)

  • بهینه سازی تصاویر در وردپرس با استفاده از تکنیک های فشرده سازی پیشرفته بدون افت کیفیت
  • تنظیم حداکثر عرض و ارتفاع و تصاویر بزرگ به طور خودکار
  • پشتیبانی از فایل های JPEG، GIF و PNG فایل های تصویری و…
  • بهینه سازی هر تصویر در هر دایرکتوری

قابلیت های افزونه (نسخه غیر رایگان)

  • این افزونه وردپرس با فشرده سازی تصاویر سایت و کاهش حجم آنها باعث افزایش فضای سرور و هاست سایت شما میشود و به این ترتیب سرعت لود سایت شما افزایش خواهد یافت.
  • WP Smush Pro  عکسها را در چند مرحله فشرده سازی می کند.
  • امکان فشرده سازی خودکار تصاویر توسط این افزونه وجود دارد و میتواند تصاویر را به صورت اتوماتیک بهینه سازی کند.
  • توسط افزونه فشرده ساز تصاویر وردپرس حداکثر فشرده سازی بدون کاهش کیفیت تصاویر انجام می شود.
  • این افزونه میتواند ضمن فشرده سازی تصاویر ، فایل های اصلی تصاویر شما را حفظ کند تا در زمانی که نیاز به کیفیت کامل دارید بتوانید تصویر مورد نظر را بازگردانید.

همانطور که مشاهده می کنید این افزونه دو نسخه رایگان و غیر رایگان دارد که خوشبختانه بخش رایگان این افزونه بیشتر نیازها را برآورده می کند.

دانلود افزونه wp smush

 

افزونه EWWW Image Optimizer

بهینه سازی تصاویر در وردپرس

EWWW Image Optimizer یکی از بهترین و پرطرفدارترین افزونه­ های بهینه سازی تصاویر وردپرس با بیش از 600000 نصب فعال در مخزن وردپرس می­باشد. این افزونه که توسط تیم Shane Bishop توسعه داده شده خیلی ساده و سریع حجم  تصاویر موجود درون وب­سایت را کاهش داده و باعث افزایش سرعت وب­سایت می­شود.

اگر با فرمت تصاویر آشنایی داشته باشید، احتمال کلمه lossless را شنیده اید. افزونه EWWW Image Optimizer دقیقا از همین فرایند‌ها برای کاهش حجم تصاویر وردپرس استفاده می‌کند. با دو ابزار TinyJPG و TinyPNG بهترین بهینه سازی را برای فرمت‌های JPG و PNGانجام داده و با کمک گرفتن از کلاس معروف wp_image_editor هر پوشه‌ای در وردپرس را برای بهینه سازی تصاویر اسکن می‌کند.

امکانات افزونه 

  • بهینه سازی و کاهش حجم تصاویر.
  • افزایش سرعت بارگذاری وب سایت.
  • کاهش مصرف فضا و پهنای باند سرور.

لازم به توضیح است با استفاده از این افزونه نیز قادر خواهید بود تا داده‌هایی همچون تاریخ گرفتن عکس، مدل دوربین و یا موبایلی که با آن تصویر گرفته شده و.. را نیز از آنها حذف کنید تا حد ممکن بتوانید تصاویر را بهینه کنید.

دانلود افزونه EWWW Image

 

افزونه ShortPixel Image Optimizer :

بهینه سازی تصاویر در وردپرس

سایت ShortPixel یکی از بهترین سایت های معرفی شده در زمینه فشرده سازی تصاویر است ، این سایت تصاویر عکس ها را بدون کوچکترین تغییری کاهش میدهد ، افزونه وردپرس این سایت نیز برای وردپرس آماده شده که براحتی می توانید تصاویر موجود در رسانه وردپرس رو بهینه سازی کنید و حجم تصاویر رو کم کنید و باعث افزایش سرعت سایت شوید و همچنین با افزایش سرعت سایت که تاثیر مستقیم در سئو دارد ، رتبه سایتتان را افزایش دهید.

این افزونه از پسوندهای رایج تصاویر مانند PNG, JPG, GIF پشتیبانی می کند و حتی در بعضی فایل ها مانند PDF تاثیر گذار است و این نوع فایل ها هم بهینه سازی می کند .با نصب افزونه ShortPixel تمامی تصاویری که آپلود می کنید توسط این افزونه پردازش شده و عملیات بهینه سازی انجام می گیرد و برای بهینه سازی تصاویر قدیمی هم می توانید از بخش تنظیمات افزونه اقدام کنید و تصاویری که مد نظر دارید را انتخاب کرده و شروع به بهینه سازی تصاویر نمائید .

امکانات افزونه:

  • قابلیت بهینه سازی تصاویر از طریق پلاگین و سایت اصلی
  • پشتیبانی از فرمت تصاویر PNG, JPG, GIF و فرمت اسناد PDF
  • بهینه سازی تصاویر شاخص مطالب سایت
  • تهیه نسخه پشتیبان از تصاویر با کیفیت اصلی
  • ارسال گزارش بهینه سازی 40 روزه تمامی تصاویر
  • قابلیت استفاده برای سیستم ووکامرس

دانلود افزونه ShortPixel Image

 

افزونه reSmush.it Image Optimizer:

بهینه سازی تصاویر در وردپرس

reSmush.it Image Optimizer یکی از بهترین افزونه بهینه سازی تصاویر در وردپرس است. این افزونه شما را قادر می سازد به صورت خودکار تصاویر را در حین آپلود بهینه سازی کنید. همچنین می توانید تصاویر قدیمی تر را نیز بهینه سازی کنید.

این افزونه از reSmush API برای بهینه سازی تصاویر استفاده می کند و به شما اجازه می دهد سطح بهینه سازی را برای آپلودهای خود انتخاب کنید. نقطه ضعف این افزونه این است که سطوح فشرده سازی مختلف ندارد. همچنین بهینه سازی برای آپلود ها را به حجم کمتر از 5 مگابایت محدود می کند. در صورتی که لازم است یک تصویر با سایز و حجم کاملش نمایش داده شود، می توانید تصاویر را به صورت تک تک از لیست فشرده سازی خارج کنید.

امکانات افزونه:

  • کاهش حجم عکس سایت وردپرس
  • بهینه سازی دسته جمعی عکس ها
  • کاهش حجم دسته جمعی با تنها دو کلیک
  • کاهش حجم عکس سایت بر اساس reSmush.it API
  • قابلیت تنظیم میزان فشرده سازی در افزونه reSmush.it
  • کاهش حجم عکسهای JPG، PNG و GIF
  • حداکثر حجم فایل جهت کاهش حجم 5 مگابایت در نسخه رایگان
  • استفاده شده توسط هزاران سایت با CMS های مختلف
  • قابلیت تصاویر دلخواه جهت جلوگیری از کاهش حجم
  • کاهش حجم عکس وردپرس براساس الگوریتم های متعدد
  • و…

دانلود افزونه reSmush.it Image

 

با بهینه سازی حجم تصاویر در وردپرس پهنای باند کمتری از هاستینگ شما استفاده می‌شود،سرعت بارگذاری صفحات سایت شما افزایش پیدا می‌کند،سئو سایت شما بصورت غیر مستقیم بهتر می‌شود، حجم کمتری صرف Back up  گرفتن از سایت شما  می‌شود. اگر با دقت تنظیمات را انجام دهید.تصاویر بصورت خودکار در سایت  بهینه شده و افزایش سرعت محسوسی را شاهد خواهید بود.
4.4/5 - (10 امتیاز)
برچسب ها
نمایش بیشتر

تگرا هاست

مجموعه فناوری تگرا هاست (تارنما نگار سپاهان) در سال 1388 به منظور فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات تاسیس گردید و راه پر فراز و نشیب رشد و پیشرفت در این عرصه را به منظور کسب تجربه و خدمت به پیشرفت تکنولوژی در کشور با همراهی مدیران و متخصصین علوم فناوری اطلاعات و ارتباطات پیموده است . سعی ما در تگرا هاست ارائه پشتیبانی مطلوب جهت جلب کاربران گرامی می باشد که دستیابی به این موفقیت تنها به تلاش و پشتکار گروه پایان نمی یابد بلکه ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما کاربران گرامی که در واقع سرمایه اصلی ما محسوب می شوید راه گشای ما در ارائه خدمات بهتر می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن