مقالات

نحوه معرفی وب سایت در کلودفلر

تعریف کلود فلر و آموزش تصویری معرفی وب سایت در آن

امروزه حملات از کار انداختن خدمات به صورت توزیع شده بسیار فراگیر شده است. این حملات با ارسال بسته ها و درخواست های بیشمار از سوی چندین قربانی و بوسیله نرم افزارهای اتوماتیک، یک سرویس یا سرور را از کار می اندازد. این در حالی است که طبق آمارها این حملات بسیار افزایش یافته و به طور جدی بسیاری از خدمات، سرورها و تامین کنندگان میزبانی وب را تهدید می کند.
زمانی که تعداد درخواست های زیادی به سرویسی نظیر dns ارسال می گردد ممکن است اختلالاتی در روند resolving سرویس ایجاد کرده و در نهایت سبب از کار انداختن سرویس مورد نظر گردند
بنابر یک تحقیق صورت گرفته توسط شرکت Incapsula در سال ۲۰۱۴، هزینه یک حمله DoS توزیع شده به یک سازمان یا کسب و کار به طور میانگین برای هر ساعت بالغ بر ۴۰ هزار دلار است و این در حالی است که ۴۹% حملات DDoS بین ۶ تا ۲۴ ساعت طول می کشد.
شرکت Cloud flare ، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان سرویس‌های هاست و CDN چندی پیش از سرویس DNS جدید مخصوص مصرف کننده خود ، پرده برداشت. سرویس DNS جدید ارائه شده در عین حفظ امنیت و حریم خصوصی ، سرعت بیشتری در استفاده از اینترنت را برای کاربران تضمین کرده است.

کلود فلر (Cloudflare) چیست؟

کلود فلر (Cloudflare)، سرویسی برای افزایش و بهبود عملکرد،کارایی وب سایت و همچنین ارائه خدمات امنیتی است. این سرویس میزان مصرف پهنای باند و مصرف منابع سایت تا حد زیادی کاهش داده و سرعت بارگذاری سایت نیز تا حدی بهبود پیدا خواهد کرد. کلود فلر با نگهداری نسخه های کش شده سایت شما در دیتاسنتر هایی که در مناطق مختلف دارد، محتویات سایت شما را برای هر کاربر از نزدیک ترین سرور به آن کاربر بارگذاری می کند، نه از سرور اصلی و فقط در مواقعی که به اطلاعاتی خاص و داینامیک نیاز باشد به سراغ سرور اصلی خواهد رفت.

این سرویس دهنده،دارای شبکه بسیار بزرگی از ۱۳۵ دیتاسنتر مختلف در تمامی نقاط جهان می باشد که در عمل بین وب سرور سایت شما و اینترنت قرار می گیرد. در صورتی که یک کاربر یک صفحه وب را درخواست نماید، این درخواست به جای سرور اصلی توسط کلود فلر پاسخ داده خواهد شد و بدین ترتیب حجم اطلاعات مبادله شده بر روی شبکه ی کلود فلر قرار خواهد گرفت.

این سرویس بر مبنای https://1.1.1.1 کار می‌کند و یک DNS resolver است که همه افراد قادر به استفاده از آن هستند. با این وجود، خصوصیت منحصر به فرد سرویس کلودفلر امنیت بسیار بالای آن است که به گفته این شرکت کلیه داده‌های DNS ثبت شده در آن در کمتر از ۲۴ ساعت به طور کامل پاک می شوند.

مزایای استفاده از Cloudflare

1- متوقف کردن حملات و اقدام به هک سایت:Cloudflare بسیاری از حملات اسپم را در سطح «اسم دامنه» فیلتر می‌کند و سایت شما را در برابر حملات DDOS، تزریق به پایگاه داده و اسپم محافظت نموده و محیطی امن برای سایت شما فراهم می‌کند.

سابقاً بعضی از این موضوع شکایت داشتند که بعد از راه اندازی این سرویس کاربران دسترسی به سایت را از دست می‌دهند. با کمی تغییر در تنظیمات امنیتی cloudflare می‌توان این مشکل را حل نمود. توصیه می‌کنم سطح امنیت را چنان تنظیم کنید که کاربران از اکثر نقطه دنیا بنوانند به سایت شما دسترسی داشته باشند.

2- با تغییر دادن‌ هاست، منتظرانتشار DNS نخواهید شد : هنگامی که‌ هاست خود را عوض می‌کنید آدرس آی پی شما تغییر می‌کند، معمولاً مدتی بین 1 تا 24 ساعت طول می‌کشد تا همه DNS های دنیا خود را به روز نمایند و آدرس جدید شما را ذخیره کنند به این فاصله زمانی اصطلاحاً «انتشار DNS» می گویند. با استفاده از cloudflare دیگر نگران این تأخیر نخواهید بود و فقط کافیست وارد تنظیمات cloudflare خود شوید و آدرس آی پی جدید خود را وارد کنید، تغییرات بلافاصله اعمال خواهد گردید ونام دامنه فوراً به هاست جدید وصل می‌شود.

3- CDN رایگان: یکی از مهمترین مزایای cloudflare، استفاده از CDN رایگان آن است. CDN نوعی شبکه است که محتویات (عکس‌ها، فایل‌های CSS و JS و…) سایت شما را روی چندین مرکر داده (Data Center) ذخیره می‌کند. هنگامی که کاربری می‌خواهد به سایت شما وصل شود، محتویات سایت از نزدیک‌ترین دیتا سنتر به محل زندگی کاربر، برای او ارسال خواهد شد که سبب افزایش سرعت سایت شما می‌گردد. راه اندازی CDN برای cloudflare آسان است و آدرس سایت شما را تغییر نمی‌دهد. من چندین ماه است که از از این سرویس cloudflare استفاده می‌کنم و تاکنون هیچ نوع مساله ای در رابطه با سرعت یا SEO سایت نداشته‌ام. در حال حاضر همه سایت‌های من از سرویس CDN cloudflare استفاده می‌کنند. استفاده از این سرویس کارایی سایت را تا 50% افزایش داده و سبب می‌شود سایت شما بسیار سریع‌تر بارگذاری شود.

4- کاهش ترافیک مصرفی: در حال حاضر اکثر شرکت‌های خدمات‌هاست، پهنای باند نامحدود ارائه می‌کنند با این حال هنوز شرکت‌هایی هستند که تعداد مراجعه کنندگان به سایت شما برایشان مهم است. cloudflare با فیلتر کردن ترافیک ربات‌ها و اسپم‌ها می‌تواند ترافیک مصرفی را کاهش دهد. همانطور که در تصویر می‌بینید با استفاده از این سرویس نزدیک به 375.6 گیگابایت از ترافیک مصرفی سایت من کاهش پیدا کرده است. cloudflare مزایای دیگری نیز دارد که از آن جمله می‌توان به سرویس rocketloader اشاره کرد که مانع می‌شود دیگران ایمیل کاربران سایت شما را جمع آوری کنند همچنین می‌توانید از SSL رایگان یا همان HTTPS استفاده کنید. استفاده از HTTPS حتی برای کابران حساب رایگان cloudflare نیز امکان پذیر است.

تکنولوژی CloudFlare چگونه کار میکند ؟

CloudFlare شبیه به برنامه واسطه‌ای بین کاربر داخلی شبکه و اینترنت است که قابلیت‌های فراوانی در راستای حفظ امنیت، نظارت مدیریتی، کنترل کاربران و سرویس‌های ذخیره سازی دارد، به این معنی که سایت شما بخشی از جامعه CloudFlare است. ترافیک وب سایت شما توسط شبکه های جهانی وب root می شود. شبکه CloudFlare کپی نزدیک تر از فایلهای استاتیک شما برای بازدید کندگان شما قرار میدهد. پس این بدان معناست که فایل های شما بسیار سریعتر از قبل به دست بازدید کنندگانتان خواهد رسید. منابع مختلفی همانند CSS ها و JavaScript ها و عکس ها در این سیستم کش cache می شود.  شما برای استفاده از این سیستم، نباید پسوند فایلی را تغییر دهید. تکنولوژی CloudFlare به طور اتوماتیک تصمیم میگیرد که کدام یک از منابع شما بر حسب پسوندشان باید cache شوند همچنین مطالب داینامیک سایت ها کش “cache” نمی شود. همچنین CloudFlare تمامی درخواست ها را به صورت فشرده درخواهد آورد، شبکه CloudFlare از هر نوع تهدیدی جلوگیری می کند و روبات های سواستفاده گر را قبل از این که آنها به سرور شما آسیب برسانند محدود می کند، این بدان معناست که پهنای باند کمتر و همچنین منابع کمتری از هاست شما استفاده خواهد شد.

دیتاسنتر های CloudFlare در کجا قرار دارند ؟

به گفته کلود فلر شبکه این شرکت در حال حاضر در ۱۰ مکان مختلف: San Jose (US) ، Los Angeles (US) ، Chicago (US) ، Washington DC (US) ، New Jersey (US) ، Dollas ، Amesterdam ، Paris HongKong و Tokyo قرار دارد. در هر کدام از این نودها CloudFlare اعمال جلوگیری از ربات های سو استفاده می کند و تمامی این نودها کش می کنند.

چه نوع سایت هایی از CloudFlare می توانند استفاده کنند ؟

اکثر سایت ها می توانند از CloudFlare استفاده کنند. CloudFlare برای هر دو نوع سایت استاتیک و داینامیک قابل استفاده است. CloudFlare نمی تواند جانشینی مناسب برای سایت هایی که پخش کننده فایل های صوتی و تصویری باشد، این بدان معناست که فایل های صوتی و تصویری پشتیبانی نمی شود اما اگر شما از سایت هایی که فایل های صوتی و تصویری به اشتراک میگذارند استفاده کنید آنگاه با این سیستم هماهنگی دارید.

فعال کردن CloudFlare:

برای فعال کردن CloudFlare وارد سایت www.cloudflare.com شوید . برای انجام تنظیمات باید در سایت عضو شوید برای عضویت در منوی سایت روی گزینه Sign up کلیک کنید .

فعال کردن کلودفلر

وارد صفحه عضویت سایت شده اید آدرس ایمیل و رمز عبور دلخواه را وارد نموده تیک مربوط به تایید قوانین را فعال کرده سپس روی گزینه Create Account کلیک کنید .

کلود فلر چیست؟

اکنون وارد حساب کاربری خود شده اید بر روی گزینه Add Site کلیک کنید .

درباره کلودفلر

در قسمت Site در فیلد مشخص شده در تصویر نام دامنه خود را وارد نمایید سپس دکمه Add Site کلیک کنید:

تعریف وب سایت در کلودفلر

اسکن دامنه شما شروع می شود منتظر باشید تا اسکن تکمیل شود پس از پایان اسکن دامنه

در صفحه بعد دکمه Next ظاهر می شود روی این دکمه کلیک کنید .

کلودفلر چیست

سپس در صفحه بعد پلن Free را انتخاب کرده و سپس بر روی Confirm Plan کلیک کنید:

پلن های کلودفلر

اسکن دامنه شما شروع می شود منتظر باشید تا اسکن تکمیل شود.

بعد از آنالیز ، رکورد های پیدا شده برای دامنه وارد شده توسط شما در لیستی به شما نمایش داده میشود ، لیستی از زیر دامنه‌ها ، CNAME و MX فعلی تنظیم شده بر روی سایت شما نمایش داده می‌شود. CloudFlare دو زیر دامنه جدید برای دومین شما ساخته است که یکی از آن‌ها با نام Direct برای هنگامی است که پس از اتصال این سرویس به سایت خود می‌خواهید به صورت مستقیم به سرورهای سایت دسترسی داشته باشید ( مانند نیاز به استفاده از CPanel ) و دیگری با نام FTP برای دسترسی مستقیم به پروتکل مربوط به آپلود فایل‌ها بر روی‌هاست شما است که از آن می‌توانید در برنامه های مربوط به این کار استفاده کنید. علامت ابر نارنجی رنگ به معنای روش بودن سیستم برای آن آدرس است ، پیشنهاد میشود برای تمامی آدرس ها با کلیک بر روی علامت ابر سیستم را برای آن آدرس نیز روش کنید . اگر نیاز به ایجاد رکورد جدیدی داشته باشید می توانید با کلیک بر روی Add Record رکورد مربوطه را اضافه نمایید.روی گزینه Continue کلیک کنید .

دی ان اس ها در کلودفلر

در مرحله بعد قسمت Choose a plan را روی Free قرار دهید ، سپس روی دکمه continue کلیک کنید .پنل های دیگر تجاری هستند که در صورت تمایل میتوانید با پرداخت هزینه آنها را برای خود فعال نمایید .در این مرحله ، کلود فلر دو DNS جدید برای دامنه ی سایت شما نمایش می دهد. می بایست DNS های دامنه ی سایت خود را بر روی DNS های داده شده تنظیم نمایید و DNS های قبلی را حذف نمایید.

cloud flare dns

با کلیک روی گزینه continue به صفحه ی اصلی سایت و تب Overview منتقل خواهید شد وضعیت یا Status سایت شما بر روی Pending یا معلق قرار دارد. دی ان اس های داده شده را بر روی دامنه خود ست نمایید .منتظر باشید تا زمان شدن دی ان اس ها سپری شود پس از ست شدن دی ان اس ها وضعیت سایت شما Active خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشین عابدی

به دنیای فناوری اطلاعات علاقه زیادی دارم ، چند سالی است که در زمینه میزبانی وب فعالیت میکنم ، مطالعه کتاب، ورزش و تا حدودی فعالیت در سایت های اجتماعی اوقات فراغتم پر کرده است

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن