آموزشسی پنلکنترل پنل ها

تغییر ورژن php در سی پنل

نحوه تغییر ورژن php در سی پنل

PHP یک زبان قدرتمند برای ساخت وب سایت های پویا است. این زبان اسکریپتی میتواند با HTML ادغام شود. php یک زبان در سمت سرور است, بدین معنا که کدهای php روی سرور تفسیر میشوند و خروجی html و یا خروجی های دیگری تولید میکند که توسط کاربر قابل مشاهده است.
php در سال 1994 توسط Rasmus Lerdorf ارائه شد. از آن زمان تا به حال تغییرات زیادی در این زبان اسکریپتی تحت لینوکس ایجاد شده است و در حال حاضر نسخه 5 آن توسط تیم گسترش دهنده php عرضه شده است. تا به امروز حدودا بیش از 35.000.000 وب سایت از این زبان برای ساخت برنامه های تحت وب خود استفاده کرده اند و به عنوان یکی از پرطرفدارترین زبان های اسکریپتی به حساب می آید.

برخی از رقبای php عبارتند از: Perl, JSP, ColdFusion و ASP.NET اما زبان php برتریهای بسیاری در مقایسه با رقیبان خود دارد مانند:
کارایی بالا، واسطه های مختلف برای سیستم پایگاه های اطلاعاتی مختلف، کتابخانه داخلی برای انجام امور متداول، هزینه پایین، امنیت بالا و … یکی از نکات مهم زبان php مستقل از محیط کار بودن آن است، بدین صورت که در تمامی کامپیوترها و سیستم عامل ها قابل اجرا است. php روی لینوکس، ویندوز و … به سادگی اجرا میشود.

PHP چگونه کار می کند؟

ما توسط PHP ابتدا کد های مورد نیاز را تولید می نماییم. کد های تولید شده شباهت زیادی به کدهای زبان های C  دارند.پس از تولید کد و لینک کردن آن به پایگاه داده مورد نظر، PHP آنها را کامپایل و ترجمه کرده و خروجی html به ما می دهد.

برای توضیح بهتر باید بگوییم PHP  مانند یک فیلتر عمل می نماید؛ به این صورت که ورودی را مانند یک متن و کد می گیرد و خروجی را به صورت یک فایل چند رسانه ایی html نمایش می دهد.خروجی هایی که بهترین حالت ممکن بهینه شده و دارای حجم کم و کیفیت بسیار بالا می باشند.در طراحی سایت بسیاری از وب سایت ها امروزه از PHP استفاده شده است. وب سایت معروف Yahoo  را می توانیم به عنوان مثال به شما معرفی نمایم، که در بخش های زیادی از وب سایت خود از PHP استفاده نموده است؛ همچنین خود این وب سایت از حامیان بزرگ PHP می باشد. منظور از این پیش پردازنده این می باشد که PHP  قبل از html به پردازش صفحات وب می پردازد. معمولا عملگر های نوشته شده با PHP مثل یک متد کار می کنند که قبل از هر کلیک اتفاق خواهند افتاد.

php از چه قسمت هایی تشکیل شده است:

در طراحی سایت، طراحان وب سایت، PHP  را به سه قسمت تقسیم می نمایند:

ماژول های تابع : ابزار و کد های از قبل نوشته شده ایست که بر روی نرم افزار PHP قرار دارد و به ما در کد نویسی سریع تر و بهتر کمک فراوانی خواهند نمود؛ که برای نوشتن این کد ها زمان زیادی نیاز بود، که وقت ما را در طراحی سایت می گرفت.

هسته زبان: هسته ی زبان همانطور که از اسمش پیداست، بر روی زبان و کد ها کار می نماید. هسته ی زبان ابتدا کد ها را ترجمه می نماید، و سپس تمام کد ها را خط به خط اجرا می نماید.

واسط سرویس دهنده وب :بعد از ترجمه کد ها و اجرا آنها توسط هسته ی زبان، واسط سرویس دهنده، ارتباط بین PHP و سرویس دهنده ی اینترنتی را برقرار می نماید.

استفاده از ورژن های مختلف PHP در سرور سی پنل:

یکی از مسائلی که امروزه در سی پنل مورد بحث است و خود کارشناسان این سیستم قدرتمند در حال بررسی و ارائه یک راه حل نهایی برای آن هستند ، استفاده از ورژن های مختلف پی اچ پی روی سرور سی پنل است.
ورژن های مختلف زبان برنامه نویسی مانند PHP هر روز در حال تغییر هستند و بعضی از برنامه ها و اسکریپت هایی که افراد بر روی سرور هاست خود استفاده میکنند در ورژنهای بالاتر قابل استفاده نیست.

برای تغییر ورژن PHP در Cpanel آموزش زیر را دنبال کنید .
وارد پنل مدیریتی هاست خود شوید و از قسمت software گزینه Multi PHP Manager  را انتخاب کنید.

تغییر ورژن php

پس از ورود تیک باکس دامین مورد نظر خود را که میخواهید ورژن php آن را تغییر دهید را بزنید و در قسمت PHP Version ورژن مورد نظر را انتخاب کنید و روی گزینه Apply کلیک نمایید .

تغییر ورژن php

به این ترتیب ورژن php شما تغییر میکند و می توانید در قسمت PHP Version در مقابل نام دامنه آن را ملاحظه نمایید .

 

4.3/5 - (6 امتیاز)
برچسب ها
نمایش بیشتر

تگرا هاست

مجموعه فناوری تگرا هاست (تارنما نگار سپاهان) در سال 1388 به منظور فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات تاسیس گردید و راه پر فراز و نشیب رشد و پیشرفت در این عرصه را به منظور کسب تجربه و خدمت به پیشرفت تکنولوژی در کشور با همراهی مدیران و متخصصین علوم فناوری اطلاعات و ارتباطات پیموده است . سعی ما در تگرا هاست ارائه پشتیبانی مطلوب جهت جلب کاربران گرامی می باشد که دستیابی به این موفقیت تنها به تلاش و پشتکار گروه پایان نمی یابد بلکه ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما کاربران گرامی که در واقع سرمایه اصلی ما محسوب می شوید راه گشای ما در ارائه خدمات بهتر می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن