آموزشوردپرس

نحوه تغییر آواتار پیش فرض در وردپرس

آموزش تصویری تغییر آواتار پیش فرض در وردپرس

آواتار تصویری است که شما را در انجمن ها و سایت های مختلف منحصر به فرد نشان می دهد چیزی مانند نمادی که شما را به دیگران در سراسر جهان می شناسند.

یکی از انواع آواتار Gravatar است که امروزه اکثر سایت ها و انجمن ها آن را پشتیبانی میکنند.قسمت جالب اینجاست که اگر شما فقط یک عکس به عنوان آواتار در Gravatar ثبت کنید آن عکس در تمامی سایت ها و انجمن هایی که Gravatar دارند نمایش داده میشود وقتی شما میخواهید مثلا نظر ثبت کنید…

و اینکه شما مثلا میتوانید برای یکی از ایمیل هایتان یک عکس آواتار در Gravatar ثبت کنید یا چند ایمیل برای یک عکس و همچنین اگر بعدا عکس آواتار تان را تغییر دادید، بلافاصله عکس شما در تمامی سایت ها و انجمن هایی که تاکنون فعالیت داشتید تغییر میکنه!

چرا باید آواتار داشته باشید؟

داشتن آواتار در Gravatar آسان است، کاملا رایگان است و هویت شما را تشکیل میدهد!

  • شما می توانید از یک آواتار در تمامی سایت هایی که تاکنون فعالیت کرده اید استفاده کنید
  • شما میتوانید در یک مکان با تغییر آواتار در همه جا آواتار تان را تغییر دهید
  • به شما کمک میکند که مشهور شوید! مخصوصا اگر شما یک برند تجاری هستید . یه عکس شخصی که میتواند هر عکسی باشد شاید نماد برند تجاری شما در تمامی سرتاسر جهان شما را خواهند شناخت.
  • اگر در سایتی دیگر نظری بگذارید کاربران آن سایت میتوانند با کلیک بر روی آواتار شما وارد سایت شما شوند.

حالا که از مزایای آواتار گفتیم به شما آموزش میدهیم که آواتار داشته باشید….

تغییر آواتار پیش‌فرض در وردپرس:

شما به آسانی به  وسیله ی  افزونه وردپرس می توانید تصویر آواتری خود را ویرایش کنید و یا اگر تصویری از قبل تنظیم نکرده اید به آن اضافه کنید . همانطور که قطعا دیده اید وقتی نویسنده ای مطلبی را منتشر می کند با توجه به نوع قالب سایت شما در گوشه ای از مطالب آن را مشاهده می کنید. شما وقتی که امکان عضویت در سایت خود را فعال کرده باشید و هنگامی که کاربری در سایت شما عضو شود تصویر نمایش داده شده در پنل داشبورد یا پیشخوان وردپرس که در دیدگاه های ارسالی کاربر یا در توضیحات نویسنده مطلب نمایش داده می شود همان عکسی است که به ایمیل و پست الکترونیکی اش از طریق سایت گراواتار gravatar  اعمال کرده، تصویر آواتار کاربر را فقط از طریق مراجعه به سایت گراواتار میتوانید تغییر دهید اما تقریبا پیچیده است  و شما با استفاده از افزونه انتخاب عکس پروفایل کاربر به جای آواتار خود وردپرس، با نصب افزونه WP User Avatar می توانید به آسانی این کار را انجام دهید و برای کاربران سایتتان این امکان را فراهم نمایید. افزونه وردپرس WP User Avatar که برای انتخاب عکس پروفایل بجای آواتار است امکاناتی را برای شما فراهم می کند که سیستم عضویت کاربران را زیبا و کاربر پسند خواهد کرد. کار با این افزونه وردپرس راحت است و به تنظیمات خاصی نیاز ندارد.

چند ویژگی افزونه WP User Avatar:

  • می توانید برای کاربران آواتر پیش فرض در نظر بگیرید
  • نمایش تصویر آواتار کاربر در صورت عدم انتخاب تصویر مورد نظر
  • ویرایش و برش عکس در صورت بزرگ بودن از اندازه تعیین شده
  • پوشه اختصاصی برای تصاویر آپلود شده توسط کاربران
  • نمایش عکس پروفایل کاربر توسط کد میانبر [avatar] در نوشته و برگه
  • نمایش فرم آپلود تصویر با استفاده از کد میانبر [avatar_upload] در نوشته یا برگه وردپرس
  • امکان گذاشتن محدودیت حجم و اندازه برای تصاویر توسط کاربر قبل از آپلود
  • امکان استفاده از وبکم برای گرفتن تصویر سپس آپلود و قرار دادن عکس
  • و ویژگی های دیگر …

روش نصب افزونه WP User Avatar :

برای نصب WP User Avatar  از منوی افزونه ها، افزودن را انتخاب نمایید و سپس در باکس مربوط به جستجو، عبارت “WP User Avatar ” را تایپ نمایید.

آموزش فعال سازی آواتار

بعد از نصب یک منو جدید به نام avatars به لیست منو های پیشخوان شما اضافه میشود . این منو خود دارای دو زیر منو می باشد:

  • Settings : تنظیمات کلی افزونه
  • library : کتابخانه و لیستی از آواتار ها و تصویرها

آموزش فعال سازی آواتار

Settings:

تغییر آواتار پیشفرض در وردپرس

1. Add avatar button to Visual Editor: با فعال کردن این گزینه دکمه‌ای به ویرایشگر وردپرس سایت شما اضافه میشود که از طریق آن میتوانید تصویر دلخواه برای پروفایل رو انتخاب کنید.

2. Allow Contributors & Subscribers to upload avatars: با فعال کردن این گزینه امکانی به کاربران داده میشود که قادر باشند موقع ارسال دیدگاه در وردپرس تصویر دلخواه خودشان رو هم برای آواتار انتخاب کنند. بعد از فعال کردن این گزینه تنظیمات زیر نمایش داده خواهند شد.

  1. Upload Size Limit: با استفاده از این گزینه که یک اسلایدر دارد میتوانید حداکثر حجم تصویر برای آپلود شدن در هاست رو انتخاب کنید. این حجم بر اساس بایت هست که باید آن را بر اساس KB محاسبه کنید و یک حجم معقول برای آن در نظر بگیرید که حجم زیادی از هاست و صفحه شما برای انتخاب عکس پروفایل اشغال نشود.
  2. Allow users to edit avatars: با فعال کردن این گزینه امکانی برای کاربران فراهم میشود که قادر باشند تصویر خودشان را ویرایش کرده و بعد از مدتی تغییر بدهند.
  3. Resize avatars on upload: با فعال کردن این گزینه برش تصاویر پروفایل انجام میگیرد که این کار باعث میشود اگر تصویری مستطیلی است با این برش خوردن به صورت مربعی و درست نمایش داده شود که امکان انتخاب اندازه هم برای آن تعریف شده و میتوانید اندازه برش تصویر رو هم مشخص کنید.

3. Disable Gravatar and use only local avatars: جهت بالا بردن عملکرد وردپرس و افزایش سرعت بارگذاری وب سایت خود بهتر است Gravatar را در وردپرس خود غیر فعال نماید ، کافیست این گزینه را فعال کنید ، این به این معنی است که Gravatar غیر فعال و از آواتار های داخلی استفاده شود.

4. Show Avatars: با انتخاب این گزینه می توانید مشخص کنید که اصلا قصد استفاده از آواتار در وردپرس رو دارید یا خیر. اگر این گزینه رو غیرفعال کنید آواتار در وردپرس نمایش داده نخواهد شد.

5. Maximum Rating: در صورتی که همچنان امکان استفاده از گراواتار در وردپرس وجود داشته باشه، با استفاده از این بخش میتوانید نوع آواتار قابل نمایش در وردپرس را که بر اساس رده سنی است و از تنظیمات اکانت گراواتار خوانده می شود انتخاب کنید.

Default Avatar : انتخاب یک تصویر پیشفرض

تغییر آواتار پیشفرض در وردپرس

برای این کار ابتدا روی دکمه Choose Image کلیک کنید. سپس یک تصویر دلخواه رو از طریق رسانه ها آپلود کنید یا اینکه اگه از قبل تصویر یا لوگو سایت که شاید دوست داشته باشید نشان بدهید رو انتخاب کنید. سپس تنظیمات این گزینه رو روی حالت WP User Avatar انتخاب کنید که از تصویری که آپلود کردید به عنوان تصویر آواتار کاربران استفاده شود.

با انتخاب گزینه WP User Avatar حالا تو بخش نظرات وردپرس هر کاربری که فاقد گراواتار باشه و اگه استفاده از گراواتار رو از بخش Disable Gravatar and use only local avatars غیرفعال نکرده باشید این تصویر به عنوان تصویر آواتار انتخاب خواهد شد.

library:

و در بخش کتابخانه می توانید تصویری را که آپلود کرده اید مدیریت کنید.

تغییر آواتار پیشفرض در وردپرس

امیدوارم این مقاله تغییر آواتار پیش فرض کاربران وردپرس مفید بوده باشد.

4.3/5 - (14 امتیاز)
برچسب ها
نمایش بیشتر

تگرا هاست

مجموعه فناوری تگرا هاست (تارنما نگار سپاهان) در سال 1388 به منظور فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات تاسیس گردید و راه پر فراز و نشیب رشد و پیشرفت در این عرصه را به منظور کسب تجربه و خدمت به پیشرفت تکنولوژی در کشور با همراهی مدیران و متخصصین علوم فناوری اطلاعات و ارتباطات پیموده است . سعی ما در تگرا هاست ارائه پشتیبانی مطلوب جهت جلب کاربران گرامی می باشد که دستیابی به این موفقیت تنها به تلاش و پشتکار گروه پایان نمی یابد بلکه ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما کاربران گرامی که در واقع سرمایه اصلی ما محسوب می شوید راه گشای ما در ارائه خدمات بهتر می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن