آموزشدامنه

نحوه تنظیم دی ان اس در دامنه ir

آموزش تصویری تغییر دی ان اس در پنل ایرنیک

برای اینکه بتوانید دامنه خود را به هاست متصل نمایید بعد از ثبت دامنه  باید DNS هایی که شرکت ارائه دهنده هاست به شما داده است را در سایت ایرنیک تنظیم کنید.

در مقاله DNS چیست با مفهوم آن آشنایی شده اید. در اینجا با نحوه تنظیم DNS در پنل ایرنیک آشنا می شوید.

ایرنیک IRNIC ؛ کارگزار و مرکز رسمی ثبت دامنه در ایران می باشد که  انواع شناسه های نیک یا NIC-Handle به کاربران ارائه میدهد. برای ثبت دامنه های ملی  برخلاف دامنه های بین المللی شرایط و قوانین خاصی وجود دارد که این قوانین توسط شرکت ایرنیک تعیین شده اند . بدین ترتیب تمامی کاربران باید برای ثبت دامنه های ملی با پسوند های مختلف در ابتدا قبل از انجام هر اقدامی نسبت به عضویت در این سایت و ثبت یک شناسه ی نیک با توجه به نوع پسوند دامنه ای که نیاز به ثبت آن دارند اقدام نمایند. این شناسه رایگان می باشد و برای ایجاد آن نیاز به پرداخت هزینه و صرف زمان زیادی نخواهید داشت.

آموزش تغییر DNS در ایرنیک

برای تنظیم دی ان اس در دامنه “ir.”روش زیر عمل می کنیم:

 ابتدا وارد سایت نیک به آدرس http://www.nic.ir شده و login نمایید و از منوی “دامنه ها” گزینه “دامنه های من” را انتخاب نمایید:

تنظیم دی ان اس

 

در صفحه باز شده در قسمت “فهرست تمامی دامنه ها” رو به روی دامنه مورد نظر روی فلش کنار ” NS ” کلیک نمایید:
تنظیم دی ان اس

 

در صفحه ی کارگزار نام و میزبانی دامنه از قسمت تنظیمات سامانه ی نام دامنه  DNS  در بخش  کارگزار دامنه  NS Record  مانند تصویر در ستون نام کارگزار، ردیف های ۱ و ۲ را با DNS های ارائه داده شده شرکت هاستینگ تکمیل نمایید. در قسمت پاسخ پرسش محرمانه ، پاسخی که هنگام ایجاد شناسه تعریف کرده اید را وارد نمایید.

تنظیم دی ان اس در دامنه ir

نکته: در صورتی که پاسخ پرسش محرمانه وارد نشود تغییر دی ان اس اعمال نمی شود.

در آخر سپس در قسمت پایین صفحه  روی گزینه “اعمال” کلیک کنید:

تنظیم دی ان اس دامنه

 

پیغام موفقیت آمیزی مطابق شکل زیر مشاهده میشود . توجه داشته باشید که تنظیم دی ان اس های دامنه های ir زمانبر است و ممکن است حدود 12 الی 24 ساعت به طول انجامد . لذا بعد از تنظیم آنها باید منتظر بمانید تا این زمان سپری شود .

تغییر دی ان اس در ir

4.6/5 - (9 امتیاز)
برچسب ها
نمایش بیشتر

تگرا هاست

مجموعه فناوری تگرا هاست (تارنما نگار سپاهان) در سال 1388 به منظور فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات تاسیس گردید و راه پر فراز و نشیب رشد و پیشرفت در این عرصه را به منظور کسب تجربه و خدمت به پیشرفت تکنولوژی در کشور با همراهی مدیران و متخصصین علوم فناوری اطلاعات و ارتباطات پیموده است . سعی ما در تگرا هاست ارائه پشتیبانی مطلوب جهت جلب کاربران گرامی می باشد که دستیابی به این موفقیت تنها به تلاش و پشتکار گروه پایان نمی یابد بلکه ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما کاربران گرامی که در واقع سرمایه اصلی ما محسوب می شوید راه گشای ما در ارائه خدمات بهتر می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن