آموزشپلسککنترل پنل ها

نحوه فعال سازی WildCard در پلسک

آموزش تصویری فعال کردن وایلد کارت(WildCard) در پلسک

در آموزش های قبلی  راهنمای فعال کردن WildCard در سی پنل را خدمت شما ارائه دادیم و در این آموزش قصد داریم نحوه ساخت WildCard در پلسک را توضیح دهیم.

وایلد کارد با اسم های مختلفی مانند Wildcard subdomains یا زیر دامنه های وایلدکارد یا Wildcard DNS و … شناخته شده که همگی یکسان می باشند. یک WildCard DNS Record ، رکوردی می باشد که در DNS Zone ایجاد می گردد و تمامی درخواست هایی که برای نام دامنه های غیر موجود را با دامنه ی اصلی مطابقت می دهد و یا در صورت وجود ساب دامین درخواستی نمایش داده می شود.

موارد استفاده از WildCard :

سایت های فروشگاهی : از موارد استفاده Wildcard می توان به  ایجاد فروشگاه برای کاربران در سیستم های همکاری در فروش اشاره کرد و راه اندازی شبکه های وبلاگدهی و وردپرس چند سایته است. با فعال کردن وایلد کارد میتوانید بدون اینکه به صورت فیزیکی، در هاست، ساب دامین ایجاد کنید، تعداد نامحدودی ساب دامین یا زیر دامنه داشته باشید که به سادگی تنظیماتی را از یک نصب مرکزی، خوانده و اجرا میکنند.

سیستم های وبلاگی:  سیستم های وبلاگی مثل Blogfa یا شبکه های اجتماعی مثل Cloob نیاز دارید برای هر کاربر یک ساب دامین ارائه دهید که با این روش بازدید کنندگان یا کاربران با وارد کردن ساب دامنه مربوطه در مرورگر بعنوان مثال test.blogfa.com به همان آدرس و بدون تغییر به blogfa.com/test کاربران نمایش داده می شود.

برای انجام این کار ابتدا وارد کنترل پنل پلسک شده و سپس از منوی سمت چپ گزینه Websites & Domains را انتخاب می کنیم.

در بخش بالایی صفحه بر روی گزینه Add Subdomain کلیک میکنیم.

فعال سازی Wildcard در Plesk

در صفحه جدید باید در کادر مقابل Subdomain name یک علامت ستاره ( * ) وارد کنید و بر روی OK کلیک کنید تا یک ساب دامین با همین نام ساخته شود.

فعال کردن WildCard در پلسک

با ساخت این ساب دامین ، کنترل پنل سرویس شما بدون نیاز به دسترسی ادمین وایلد کارد را بر روی دامنه مورد نظر شما فعال می کند.

برای فعال سازی WildCard در پلسک دیگر نیازی به تهیه آی پی اختصاصی نمی باشد. لازم به توضیح است در هاست ویندوز تگراهاست از قابلیت فعال سازی WildCard پشتیبانی می شود.
4.3/5 - (15 امتیاز)
برچسب ها
نمایش بیشتر

تگرا هاست

مجموعه فناوری تگرا هاست (تارنما نگار سپاهان) در سال 1388 به منظور فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات تاسیس گردید و راه پر فراز و نشیب رشد و پیشرفت در این عرصه را به منظور کسب تجربه و خدمت به پیشرفت تکنولوژی در کشور با همراهی مدیران و متخصصین علوم فناوری اطلاعات و ارتباطات پیموده است . سعی ما در تگرا هاست ارائه پشتیبانی مطلوب جهت جلب کاربران گرامی می باشد که دستیابی به این موفقیت تنها به تلاش و پشتکار گروه پایان نمی یابد بلکه ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما کاربران گرامی که در واقع سرمایه اصلی ما محسوب می شوید راه گشای ما در ارائه خدمات بهتر می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن