آموزشسئو

آموزش ثبت سایت در گوگل وبمستر

نحوه معرفی سایت در گوگل وبمستر یا search console گوگل

گوگل سرچ کنسول و یا همان گوگل وبمستر تولز سابق، یکی از سرویس های بسیار کاربردی گوگل برای وبمستران است که توسط آن می توانند بسیاری از آنالیزها را در مورد وب سایتشان استخراج کنند و در راستای سئو از آن استفاده بکنند و همچنین پل ارتباطی بین گوگل و دارنده سایت نیز هست و هر زمان گوگل بخواهد با دارنده سایت ارتباط برقرار کنند، از طریق آن می تواند به کاربر پیام ارسال کند.

در واقع ابزاری رایگان ولی قدرتمند جهت مدیریت سئو سایت و بررسی آماری روند پیشرفت یا پسرفت سایت را در اختیار وبمستران قرار میدهد. با توجه به اینکه Google Webmaster Tools مستقیما از طرف خود گوگل راه اندازی و پشتیبانی شده است از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است و همین امر اهمیت آموزش وبمستر گوگل را دوچندان میکند.

به شما توصیه میکنیم که حتما سایت خود را در گوگل وبمستر ثبت کنید و تغییرات آن را بصورت مداوم تحت نظر داشته باشید، در شرایط بحرانی مانند افت ناگهانی بازدید سایت و یا حذف سایت شما از نتایج گوگل بهترین مرجع برای یافتن مشکل همین وبمستر تولز می باشد.

ثبت آدرس دامنه در گوگل

اصلی ترین روش برای ثبت سایت در گوگل از طریق صفحه ای است که گوگل مخصوص این کار در نظر گرفته و شما بدون اتلاف وقت یا هرگونه اطلاعات جانبی میتوانید آدرس سایت خود را به گوگل معرفی کرده و درخواست ارسال ربات های خزنده و ایندکس آن را به گوگل بدهید.

برای معرفی وب سایت خود ابتدا وارد آدرس  شده و سپس بر  روی دکمه

برای معرفی وب سایت خود روی لینک زیر کلیک نمایید.

https://search.google.com/search-console/about

روی دکمه « Start Now » کلیک کرده و در صفحه بعد با حساب کاربری گوگل خود وارد شوید.

آموزش وب مستر گوگل

حساب کاربری گوگل برای استفاده از تمام سرویس های گوگل بکار می رود. در صورتی که حساب کاربری گوگلی ندارید میتوانید با کلیک کردن روی لینک « create an account now » برای خود یک حساب کاربری گوگلی ایجاد کنید و پس از آن با حساب کاربری خود وارد وبمستر تولز شوید.

پس از ورود صفحه خوش آمدگویی را مشاهده می کنید. مانند تصویر زیر آدرس وبسایت و یا وبلاگ خود را وارد نموده و روی دکمه « Add property » کلیک کنید:

آموزش وب مستر گوگل

حالا نوبت به این است که به گوگل نشان دهید که مالک سایتی که در قسمت قبل، آن را معرفی کرده اید هستید. پنج روش جهت اثبات مالکیت سایت به گوگل وجود دارد که دو روش اول و دوم از پنج روش زیر بیشتر از سه روش دیگر مورد استفاده قرار می گیرند و بدین جهت در این کتاب، روش اول و دوم توضیح داده شده است.

آموزش وب مسترگوگل

  1. آپلود فایل HTML
  2. تگ HTML
  3. گوگل آنالیتیکس
  4. گوگل تگ منیجر
  5. Domain name provider

اثبات مالکیت با استفاده از آپلود فایل HTML

طبق عکس زیر، روی this HTML verification file کلیک راست کرده و آن را دانلود کرده و در ریشه سایت آپلود کنید و سپس روی دکمه VERIFY کلیک کنید.

آموزش وب مستر گوگل

معمولا ریشه سایت در سرورها، همان public_html است و البته می تواند با توجه به تنظیمات سرور، http یا https بودن و یا آدرسی که قصد دارید آن را در گوگل سرچ کنسول اضافه کنید متفاوت باشد.

اثبات مالکیت با استفاده از تگ HTML

(اگر از روش اول استفاده کرده اید، احتیاجی به استفاده از روش دوم نیست) با توجه به تصویر زیر می توانید تگ HTML که گوگل در اختیار شما قرار داده را در head صفحه اصلی سایت یا همان homepage قبل از body بارگذاری کنید.

آموزش وب مستر گوگل

در صورتی که فایل آپلود شده به درستی و در جای مناسب آپلود شده باشد و یا کد را در HEAD قالب سایت خود قرار داده باشید و با تصویر زیر روبرو می شوید:

آموزش وب مستر گوگل

هم اکنون شما به عنوان دارنده سایتی که به گوگل معرفی کرده‌اید تلقی می شوید و می توانید از آنالیزهای این سرویس جهت بهینه سازی سایت تان استفاده ببرید.

آموزش وب مستر

Rate this post
برچسب ها
نمایش بیشتر

تگرا هاست

مجموعه فناوری تگرا هاست (تارنما نگار سپاهان) در سال 1388 به منظور فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات تاسیس گردید و راه پر فراز و نشیب رشد و پیشرفت در این عرصه را به منظور کسب تجربه و خدمت به پیشرفت تکنولوژی در کشور با همراهی مدیران و متخصصین علوم فناوری اطلاعات و ارتباطات پیموده است . سعی ما در تگرا هاست ارائه پشتیبانی مطلوب جهت جلب کاربران گرامی می باشد که دستیابی به این موفقیت تنها به تلاش و پشتکار گروه پایان نمی یابد بلکه ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما کاربران گرامی که در واقع سرمایه اصلی ما محسوب می شوید راه گشای ما در ارائه خدمات بهتر می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن