آموزشپلسککنترل پنل ها

آموزش تنظیم IP برای ساب دامین در پلسک

آموزش تصویری تنظیم IP برای ساب دومین در پلسک

گاهی اوقات ممکن است لازم باشد تا از طریق یک دامنه به صورت همزمان از چندین هاست استفاده کنید و این کار تنها با ایجاد A Record و تنظیم آی پی ساب دامین بر روی سرور های دیگر میسر می باشد.برای نمونه اگر سرور دانلود شما از سرور سایت شما جدا باشد و شما لازم داشته باشید روی ساب دامین مربوط به دانلود خود، IP ست کنید تا به سرور دانلود شما متصل شود. یا اینکه ممکن است بخواهید از سامانه های پیام کوتاه ،فروشگاه های سیستم های همکاری در فروش و به طور کلی موارد از این قبیل استفاده نمایید. در همه ی این حالت ها باید IP مورد نظرتان را بر روی ساب دامین مورد نظرتان تنظیم نمایید تا ساب دامین فعال شود و به هاست مربوطه متصل شود .

از سری مطالب آموزش پلسک در وبلاگ تگراهاست در این مطلب قصد داریم به آموزش تنظیم IP برای ساب دامین در پلسک بپردازیم تا مدیرانی که نیاز دارند پس از وارد کردن آدرس ساب دامین توسط بازدیدکنندگان ، آنها را به آدرسی دیگر و یا سروری دیگر انتقال دهند ، مشکلی وجود نداشته باشد.

تنظیم IP برای ساب دامنه در پلسک ، در اصل همان ساخت رکورد A است که مراحل کامل آن در ادامه مطلب توضیح داده شده است.

برای ست کردن IP بر روی ساب دامین مورد نظر خود به شیوه ی زیر عمل کنید :

1:  وارد کنترل پنل پلسک شده و مطابق تصویر زیر بر روی DNS Settings کلیک کنید.

نحوه ست کردن ip روی ساب دامین در کنترل پنل Plesk

2: در صفحه جدیدی که برایتان باز میشود بر روی Add Record کلیک کنید.

نحوه ست کردن ip روی ساب دامین در کنترل پنل Plesk

 

3: در فرم جدیدی که به نمایش در می آید، در صورتی که میخواهید بر روی ساب دامین خود IP ست کنید

نحوه ست کردن ip روی ساب دامین در کنترل پنل Plesk

1. در قسمت Record Type گزینه ی A و در صورتی که میخواهید بر روی ساب دامین خود DNS ست کنید، Record Type را بر روی CNAME تنظیم نمایید.

2. در قسمت Domain name نام ساب دامین خود را وارد کنید.

3. در بخش IP آدرس آی پی مورد نظرتان را وارد کنید یا در صورتی که مایلید بر روی ساب دامین خود DNS ست کنید، DNS مورد نظر را در بخش سوم وارد نمایید.

در آخر بر روی دکمه OK کلیک کنید تا رکورد جدید به لیست رکورد های شما افزوده شود.

در نظر داشته باشید که نام ساب دامین در هاست دوم نیز باید اضافه شده باشد تا در دسترس قرار گیرد در این مورد میتوانید از پشتیبانی هاستی که قصد اتصال ساب دامنه به آن را دارید پیگیری نمایید
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشین عابدی

به دنیای فناوری اطلاعات علاقه زیادی دارم ، چند سالی است که در زمینه میزبانی وب فعالیت میکنم ، مطالعه کتاب، ورزش و تا حدودی فعالیت در سایت های اجتماعی اوقات فراغتم پر کرده است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن