مرکز آموزش

نحوه ورود به کنترل پنلPlesk پرینت

  • 4

 کنترل پنل Plesk هم بر روی هاست لینوکس و هم بر روی هاست ویندوز مورد استفاده قرار میگیرد. چه هاست شما هاست ویندوز باشد و چه از هاست لینوکس استفاده کنید، اگر کنترل پنل هاست شما پلسک باشد، به روشهایی که امروز در این آموزش کوتاه برای شما شرح خواهیم داد میتوانید به کنترل پنل هاست خود دسترسی پیدا کرده و به مدیریت هاست خود بپردازید. با ما همراه باشید.

جهت ورود به کنترل پنل پلسک میتوانید از سه شیوه ورود با IP، ورود با hostname و ورود با دامنه استفاده کنید. در این آموزش تنها به شرح دو روش ورود با IP و ورود با دامنه میپردازیم.

روش اول : ورود به کنترل پنل پلسک با آدرس IP
در این روش لازم است که آی پی هاست خود را در اختیار داشته باشید. اطلاعات IP احتمالا پس از تهیه ی هاست، توسط سرویس دهنده به شما ایمیل شده است. بنابراین کافی است آی پی سرور خود را پیدا کرده و سپس جهت ورود از دو لینک زیر استفاده کنید :

http://plesk.tegrahost.com:8880
https://plesk.tegrahost.com:8443


در صورتی که از لینک اول استفاه کنید، ورود شما به صورت عادی انجام شده و در صورتی که از لینک دوم استفاده کنید، ورود به صورت امن و بر روی پروتکل HTTPS خواهد بود. توجه داشته باشید که در حالت استفاده از https ممکن است مرورگر شما درباره ورود به صفحه هشداری نمایش دهد، کافی است انتخاب کنید که مایلید ادامه بدهید.

روش دوم : ورود به Plesk با استفاده از دامنه
در این روش باید ابتدا اطمینان حاصل کنید که DNS های هاست به صورت صحیح و کامل روی دامنه ی شما ست شده باشند. (میتوانید با تایپ کردن دستور ping domain.com در cmd ویندوز یا ترمینال لینوکس از این امر اطمینان حاصل کنید. در این حالت اگر دامنه، IP سرور جدید را برگرداند، دی ان اس ها روی اینترنت شما قابل رویت هستند) در صورتی که از ست شدن کامل دی ان اس ها اطمینان حاصل کرده باشید، میتوانید از لینکهای زیر جهت ورود به کنترل پنل پلسک استفاده نمایید :

http://domain.com:8880

طبعا در این حالت تنها میتوانید از پورت ۸۰۸۰ (بدون SSL) استفاده کنید مگر اینکه روی دامنه ی شما SSL نصب شده باشد.

به هر یک از روش های بالا که عمل کنید، صفحه ای مشابه صفحه ی زیر برای شما به نمایش در می آید و از شما درخواست میکند که جهت ورود، اطلاعات خود را وارد نمایید :

در اینجا کافی است اطلاعات نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید تا به کنترل پنل پلسک هدایت شوید و مدیریت هاست خود را به دست بگیرید. در ورود اطلاعات در این بخش حتما دقت لازم را به عمل آورید تا دسترسی شما به کنترل پنل محدود نشود.









آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت