مرکز آموزش

نحوه ست کردن ip روی ساب دامین در کنترل پنل Plesk پرینت

  • 6

در موارد متعددی ممکن است نیاز داشته باشید که یک ساب دامین را به نحوی تنظیم کنید که به سرور دیگری اشاره کند یا اینکه اصطلاحا روی آن IP ست کنید. مثلا ممکن است سرور دانلود شما از سرور سایت شما جدا باشد و شما لازم داشته باشید روی سابدامین مربوط به دانلود خود، IP ست کنید تا به سرور دانلود شما اشاره کند. یا اینکه ممکن است بخواهید از سامانه های نمایندگی پنل پیام کوتاه یا فروشگاه های سیستم های همکاری در فروش و به طور کلی موارد از این دست استفاده نمایید. در همه ی این حالت ها شما لازم است این توانایی را داشته باشید که IP مورد نظرتان را بر روی سابدامین مورد نظرتان تنظیم نموده و مورد استفاده قرار دهید. ما در این آموزش علاوه بر نحوه ی ست کردن آی پی بر روی زیر دامنه، این مورد را نیز به شما آموزش میدهیم که چطور میتوانید بر روی سابدامین خود، DNS ست کنید. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا نحوه انجام این کار را در کنترل پنل پلسک بیاموزید.

برای ست کردن IP بر روی ساب دامین مورد نظر خود به شیوه ی زیر عمل کنید :
مرحله 1:  وارد کنترل پنل پلسک شده و مطابق تصویر زیر بر روی DNS Settings کلیک کنید.


مرحله 2:
 در صفحه جدیدی که برایتان باز میشود بر روی Add Record کلیک کنید.



مرحله 3:
 در فرم جدیدی که به نمایش در می آید، در صورتی که میخواهید بر روی ساب دامین خود IP ست کنید

1. در قسمت Record Type گزینه ی A و در صورتی که میخواهید بر روی سابدامین خود DNS ست کنید، Record Type را بر روی CNAME تنظیم نمایید.

2. در قسمت Domain name نام ساب دامین خود را وارد کنید.

3. در بخش IP آدرس آی پی مورد نظرتان را وارد کنید یا در صورتی که مایلید بر روی سابدامین خود DNS ست کنید، DNS مورد نظر را در بخش سوم وارد نمایید.


در آخر بر روی دکمه OK کلیک کنید تا رکورد جدید به لیست رکورد های شما افزوده شود.

 
 

 

آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت