آموزشکنترل پنل ها

نحوه کار با نرم افزار filezilla

آموزش تصویری تنظیمات نرم افزار Filezilla

FileZilla یک نرم افزار قدرتمند و در عین حال رایگان برای ارسال و دریافت فایل از طریق FTP می باشد.  این نرم افزار یکی از محبوبترین نرم افزارهای تحت ویندوز برای انتقال اطلاعات بین کامپیوتر کاربر و سرور یا همان هاست میباشد که دارای سرعت بالایی در انتقال اطلاعات است. با استفاده از این نرم افزار این قابلیت را دارید که پس از اتصال به هاست فایل ها را آپلود ، دانلود و ویرایش نمایید.

این نرم افزار با ارائه واسط کاربری گرافیکی، عملیات انتقال را برای هر کاربری چه مبتدی و چه حرفه ای به راحتی امکان پذیر کرده است. ابتدا باید این نرم افزار را دانلود کرده و سپس بر روی کامپیوتر خود نصب نمایید. حال نوبت به آموزش استفاده از این نرم افزار محبوب میباشد.

ابتدای کار اگر اکانتی برای FTP خود نساخته‌اید ، ابتدا آن را ایجاد نمایید. در صورت نیاز می‌توانید از آموزش ساخت اکانت FTP در سی پنل  و یا آموزش ساخت اکانت FTP در پلسک نیز استفاده نمایید.

نحوه کار با نرم افزار :

ابتدا نرم افزار FileZilla را از لینک زیر دانلود نمایید.

دانلود نرم افزار FileZilla

نسخه کلاینت این نرم افزار که برای ارتباط با FTP سرور کاربرد دارد و در این بخش به آن نیاز خواهید داشت ، به صورت کاملاً رایگان عرضه می‌گردد ، اما چنانچه برای دانلود از سایت اصلی به مشکلی برخورد کردید ، می‌توانید این نرم افزار را با جستجو در گوگل ، از سایت‌های ایرانی دانلود نمایید.

سپس این نرم افزار را همانند سایر نرم افزارهای مایکروسافتی با زدن چند Next نصب کرده تا صفحه‌ای مانند تصویر زیر برای شما باز شود.

کار با نرم افزار filezilla

1. از منوی File گزینه Site Manager… را انتخاب کنید تا پنجره Site Manager برنامه نمایش داده شود.

آموزش نرم افزار filezilla

۲. در پنجره Site Manager بر روی دکمه New Site‌ کلیک کنید و در فیلد اضافه شده به لیست درختی My Sites یک نام مناسب برای حساب FTP جدید انتخاب کنید.

نحوه کار با filezilla

 

۳. در تب General در پنجره مدیریت سایت اطلاعات زیر را وارد کنید:

کار با نرم افزار filezilla

— در فیلد Host یکی از دامنه های فعال بر روی اکانت خود و یا آدرس IP اکانت خود را وارد کنید.

— در فیلد Port عدد 21 را وارد کنید. (پر کردن این فیلد اجباری نبوده و در صورتی که این فیلد را خالی بگذارید، برنامه به صورت خودکار در هنگام اتصال به سرور از پورت استاندارد 21 استفاده خواهد کرد)

— از لیست کشویی protocol گزینه FTP – File Transfer Protocol را انتخاب کنید.

— از لیست کشویی Encryption گزینه Use plain FTP را انتخاب کنید.

— از لیست کشویی Logon Type گزینه Normal را انتخاب کنید و در فیلدهای User و Password به ترتیب نام کاربری اکانت FTP خود و رمز عبور آن را وارد کنید.

پس از وارد کردن اطلاعات میتوانید بر روی دکمه Connect کلیک کنید و منتظر بمانید تا اتصال FTP بین برنامه FileZilla و سرور برقرار گردد. پس از برقراری ارتباط موفقیت آمیز با سرور لیست شاخه ها و فایلهای موجود بر روی سرور در پنجره‌ های Remote Site (پنجره‌های شماره 4 و 5 در تصویر زیر) نمایش داده خواهد شد. فایلها و شاخه های موجود بر روی سیستم شما نیز در پنجره‌های Local Site (پنجره های شماره 2 و 3 در تصویر زیر) قابل مشاهده می باشند.

کار با نرم افزار filezilla

برای آپلود یک فایل یا شاخه از روی سیستم محلی خود بر روی سرور می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. در پنجره های Remote site در نرم افزار FileZilla به شاخه ای بر روی سرور که قصد آپلود فایل در آن شاخه را دارید بروید.

۲. در پنجره های Local site فایل یا شاخه مورد نظر جهت آپلود بر روی سرور را در سیستم محلی خود پیدا کرده و بر روی نام فایل یا شاخه کلیک راست کرده و از منوی ظاهرا شده گزینه Upload را انتخاب کنید.

کار با نرم افزار filezilla

پس از کلیک بر روی دکمه Upload نرم افزار FileZilla شروع به آپلود فایل مورد نظر شما در مسیر مشخص شده در پنجره Remote site خواهد کرد. در طی فرایند آپلود فایل بر روی سرور، سرعت متوسط آپلود فایل، میزبان پیشرفت آپلود و نیز زمان تخمینی باقیمانده برای آپلود کامل فایل در پنجره Transfer queue  نمایش داده خواهد شد.

کار با نرم افزار filezilla

4.6/5 - (5 امتیاز)
برچسب ها
نمایش بیشتر

تگرا هاست

مجموعه فناوری تگرا هاست (تارنما نگار سپاهان) در سال 1388 به منظور فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات تاسیس گردید و راه پر فراز و نشیب رشد و پیشرفت در این عرصه را به منظور کسب تجربه و خدمت به پیشرفت تکنولوژی در کشور با همراهی مدیران و متخصصین علوم فناوری اطلاعات و ارتباطات پیموده است . سعی ما در تگرا هاست ارائه پشتیبانی مطلوب جهت جلب کاربران گرامی می باشد که دستیابی به این موفقیت تنها به تلاش و پشتکار گروه پایان نمی یابد بلکه ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما کاربران گرامی که در واقع سرمایه اصلی ما محسوب می شوید راه گشای ما در ارائه خدمات بهتر می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن